Sylan...

I helgen som gick var jag på sylan!
Jag och Jacke åkte till Linköping på fredagen
och lastade av allt i Lokalen och gick
sen till Ohlsson för att köpa tyg.
Vi hade ju inget med oss... Nä då... :)

Vi var 7 stycken som slöt upp och sydde
hela eftermiddagen och kvällen.
Då gjorde jag detta:

(Astronauterna och 5 små apor kommer från LiandLo och moln och mudd kommer från Jofotex)

På kvällen åkte vi hem till en av tjejerna och fick bo
i hennes gästrum.
Det var som att bo på hotell.

På morgon åkte vi tillbaka till lokalen
och då blev vi till slut 16 st som sydde ikapp.

Då blev detta gjort:

Turkost aptyg och mudd från Jofitex och brunt stjärntyg från Olssons)

Mina första byxor och min första tröja!
Det blev en pyjamas i strl 80.
Känner bara en som är 80 (eller känner och känner,
jag vet bara 1 barn som har 80).

Jag gjorde även dessa till Samuel:

Randigt och Helikoptertyg från Lilofant, Röd mudd från Stoff och Stil, Brun mudd från Jofotex, BakochFram lejon från Mjuka tyger och Sneakerstyger är från Michas)

Han har själv matchat ihop det men de blev kanonbra!

När klockan blev 21.00 så åkte vi hem till Norrköping igen.
En mycket trevlig och rolig helg!

Den 19: feb är det en sydag på G,
då oxå i Linköping.
Jag längtar!

Ikväll sydde jag min första mössa till mig själv!
Jag har även klippt ut 3 nya kalsonger till Samuel.

Imorgon ska jag och Mattias gå på bio
och även hinna med ett restaurangbesök innan.
Samuel ska bo hos farmor och farfar!

På lördag dansar Samuel på Maxi igen, kl. 11.30-14.
Den 11:e feb är det dags för sonens första tävling.
Vad han längtar!!

Ha det gött allihopa
och ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0