RIX fm festival...

.... + lite annat!

Veckan inleddes men en halvsjuker unge!
Samuel var varm och klagade på både huvudvärk
och ont i det ena örat.
Härligt med semester!

Vi stannade hemma hela dagen och bara var!
Dagen efter skulle jag jobbat men
ville inte skicka Samuel till frita en lång dag
eftersom han fortfarande var varm.
Huvudvärken kom tillbaka ibland med så
det blev en VAB-dag.

På onsdagen kändes han piggare men
vi tog det lugnt!
Vi åkte till arbetets museum och pysslade
i 3 timmar. Så mysigt!

Resultatet!
En del av en stad!
Fågelbogunga, lyktstolpar och en hel massa annat!

Igår tog vi en snabb tur till skateparken
men Samuel flög av cykeln efter bara 7 minuter
och då cyklade vi hem.
Han slog sig ganska illa...
...den lilla saken pojkar har.
Idag är han alldeles blå i skrevet.

Han med gul tröja!

På kvällen var det ju kvällen
Samuel längtat efter så länge.
Rix fm festival!
Samuel fick en hyfsad plats
upp på ett staket på rullstolsrampen.
Han såg allt!

Erik Grönwall

Vi hade inte samma braiga platser som i Trosa
men det var lite mer folk här!
Jag tror Titti och Benji sa 1,2 miljoner,
kanske lite överdrivet.
Titti har ju länge varit min favoritprogramledare
och jag blev så glad att just hon och Benji kom hit till oss.

Sist men inte minst
Eric Saade!
(Jag sa ju att han skulle sjunga sist)

Så långt ifrån..


Suddigt!


Samuel är helt inne i musiken.
Han tom satt på räcket och försökte dansa.
Mamma (jag) var dörädd att han skulle trilla ner.

Det bästa med hela kvällen var nog att
efteråt gick vi in bakom scenen
och där kom 2 av Saades dansare.
Jag frågade om de ville ställa upp på ett kort med Samuel
och det ville de!

Tyvärr blev det suddigt men jag ska kolla
med Dallas om han kan hjälpa mig att få det bättre.

Efteråt sa Samuel: Jag har rört dansarna!
För honom var det nästan lika stort som om det var Saade
han hade fått ett kort på.

En magisk kväll avslutades på hamnbron med
ett spektakulärt fyrverkerie.


Samuel avslutade kvällen med att säga:
Detta var den bästa dagen i mitt liv!
Jag tyckte att konserten i Trosa var bättre
eftersom vi stod närmare men men....
8-åringar tänker inte som vi vuxna!

Idag blir det ett eller 2 varv på marknaden
och lite tivoli för sonen.
Mattias är med oss en stund men
sen börjar han jobba!
Han ska jobba på ungdomsdiscot
i Hörsalsparken.

Ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0