Helgen som var!

I lördags och söndags så jobbade Mattias. Fritidsgårdspersonalen hade planering så Samuel och jag hade en mamma/son helg med bara mys! Vi startade helgen med en snabbvisit på discot på fritidsgården för att hälsa på en granne på gården och ett par av mina ungar från V.Husby.

I lördags på dagen cyklade jag och pluttis ner till stan för att titta lite i affärer. På vägen hem stannade vi på Halvars för att köpa oss varsin glass...MUMS! När vi ätit glassen skulle vi fortsätta vår cykelfärd hemåt och då öppnade sig himlen och det bara vräkte ner regn. Vi kom hem precis dyngsura och det var bara att hänga upp kläderna på tork.

På kvällen var vi nerbjudna på stan av svärmor och svärfar för att kolla bilarna på cruisingen. Det var väldigt många fina bilar med mycket jobb nerlagt på dem. De är så roliga att titta på. Sen kom det ju några bilar som bara var skrot oxå och de var inte lika roliga att se på. Vi åt mat på "Texas Longhorn", jag tog Oxfilé och pluttis tog Ribs. Det var så gott! Tack så mycket för maten Anki och Kentha! Sen så tittade vi en stund till och då kom Mattias så vi cyklade hem tillsammans.

 


   
   
Det är Samuel som har tagit korten med min mobil.
Han har väldigt svårt att stå still utan han följer bilen med mobilen och sen trycker han av.

På söndagen cyklade vi till Himpa för att testa Skateparken.
Samuel tog med inlines och skateboarden.
Skateboarden kunde varit kvar hemma för cyklingen var roligast!

   
Även denna dag så öppnade sig himlen så vi var tvungna att åka hem
och även denna dag var jag tvungen att hänga upp kläder på tork när vi kom hem.


Idag har jag coilat ett hänge!
Pärlorna är 4mm swarowski, färg Blue Zircon.

Nu tänker jag ställa lite frågor till en del av de jag vet läser:
Anna: Hur ofta är du ute och springer?
Yonna: Gick flytten till Malmö bra?
Jonna: Går det bra för lillplutten på Irland?
Kim: Tycker du att det är jobbigt att jag har rekordet på Bouncing Balls?
Mamma: När går flyttlasset till nya lägenheten?
Linnéa: Hur mår du nu för tiden?
Malin: Facebook är riktigt kul, eller hur?

Ska bara kolla om min kommenatarfunktion funkar!
Längesedan någon skrev!

Nu ska jag skicka iväg detta för om en liten stund börjar ju Livvakterna på svt1!

Vi ses!

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tackar som frågar, det går upp och ner, men jag ska inte klaga det kunde varit värre.

Tänker på den mannen som miste sin fru och sina 4barn i en brand i natt, gick förbi huset innan ikväll. Några klasskompisar till barnen var där, en gick i 1an och en i 3an.



Sen är jag lite "ful" och kastar in en fråga till goa Eva där. Har du tid med en lunch någon dag? Har ju frikortet på skånetrafiken som går ut snart.



KRAM

2009-09-02 @ 21:53:15
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Liv

Tack för ditt svar! Gud vad tråkigt med branden! Usch...vad elden förstör...Jag känner 2 familjer som har drabbats av detta.



Det är väl inte fult att fråga mamma något...det gjorde ju jag! Hoppas bara att mamma svarar nu när hon håller på och styr med flytten.



Många kramar till dig Linnea!

2009-09-03 @ 16:46:05
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej Stumpan!

Håller på med flytten och packningen och på jobbet är jag nedlusad med arbete, blir inte mycket tid över att kolla bloggar m.m. Hoppas ni kommer till höstlovet och kollar in nya lägenheten, Ann kommer från Linköping lite senare i november. Har i dag varit med Leif och kollat in matrumsbord på MIO möbelvaruhus, ett "skitsnyggt" bord i oljad ek med 8 stolar för knappt 9 000 kr.



Jag beundrar dig för allt du hittar på med "Plutten", att du är så engagerad och aktiv, det ger honom en bra grund att stå på i framtiden.



Linnéa lilla, förlåt att jag inte är så bra på att hålla kontakt men självklart kan vi äta lunch en dag! Jag kollar på mina bokningar i morgon och mailar dig möjliga dagar.



Kram till er alla från mamman m.m.

2009-09-06 @ 21:21:15
Postat av: Mamma

Hej Stumpan!

Håller på med flytten och packningen och på jobbet är jag nedlusad med arbete, blir inte mycket tid över att kolla bloggar m.m. Hoppas ni kommer till höstlovet och kollar in nya lägenheten, Ann kommer från Linköping lite senare i november. Har i dag varit med Leif och kollat in matrumsbord på MIO möbelvaruhus, ett "skitsnyggt" bord i oljad ek med 8 stolar för knappt 9 000 kr.



Jag beundrar dig för allt du hittar på med "Plutten", att du är så engagerad och aktiv, det ger honom en bra grund att stå på i framtiden.



Linnéa lilla, förlåt att jag inte är så bra på att hålla kontakt men självklart kan vi äta lunch en dag! Jag kollar på mina bokningar i morgon och mailar dig möjliga dagar.



Kram till er alla från mamman m.m.

2009-09-06 @ 21:21:51
Postat av: Yonna

Tja syrran!! Flytten har gått bra. Har inte haft tillfälle att sitta vid datorn så mycket så det har mest blivit fb när jag haft tillgång, därför har jag inte svarat på din fråga förens nu. Det är skönt att vara tillbaka i Malmö igen, få vara nära familjen och bo granne med Kim. Han har bjudit dit mig på middag på torsdag, chili con carne, nu är du lite avis va?? kram

2009-09-08 @ 23:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0