Skolråd!

Imorgon ska jag gå på mitt första skolrådsmöte på Samuels skola!
Det ska bli kul att få engagera sig
men jag vet inte hur kul det blir och vad som ska tas upp.
Jag vet i princip bara att det börjar 18.30
men har ingen dagordning eller något.
Som sagt, det ska bli intressant!

Helgen har varit regnig!
I lördags var jag utanför dörren 2 ggr.
1 gång när vi storhandlade på förmiddagen
och 1 gång när Samuel och jag tog på oss våra regnkläder
och gick ut för att gå.
Vi traskade på i en timme innan vi gick hem igen.
Jag bara kände att jag behövde frisk luft innan kvällen kom.

Idag har oxå varit en lugn dag med mat i Smedby som vanligt.
Idag fick vi kålpudding, potatis, ugnsgrönsaker och sås.
Det var mumma för magen!

Mattias och jag lämnade kvar plutten i Smedby och for in till stan för att gå på bio.
Vi såg "flickan som lekte med elden".
Den var lika bra som första filmen.
Nu längtar jag efter 3:e delen!

Om jag jämnför kvalitén på Stieg Larsson filmerna
med Kommisarien och Havet som tv4 har sänt nu 4 söndagar i rad
så är det så stor skillnad!
Ska man filmatisera böcker så måste det få kosta och ta tid!
Likaså med Camilla Läckberg böckerna!
Gud vad de är bra att läsa men det som sändes i tv var ju bara blaha, blaha!

Nej, fram med bra svenska filmer!


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0