Nästan slut på kalas!

Nu har vi nästan kalasat färdigt för Samuel. Ett kalas kvar och det blir den 21 maj då min familj kommer upp över natten för att sen åka vidare till Stockholm. Vi ska umgås i den stora staden tillsammans och bo på vandrarhem.

Igår var det vuxenkalas hemma hos farmor och farfar och farbröderna Jocke och Oscar med Jossan kom oxå dit. Det var ett bra kalas med fina presenter och god smörgåstårta. Han fick av dem allihopa en fin skjorta och ett par dötuffa shorts. Han fick även ett Nintendo DS med ett Super Mario Bros spel. Det blev en höjdare! Han har spelat mycket på det och även mamma och pappa har varit framme och provat.

Nintendo DSi Black
En jättelyckad dag var det och Samuel körde cross med cykeln och hoppade med den på ett gupp som farfar har byggt.

Idag var det badkalas ute i Åby. Det är Åbys fritidsgård som har hand om ett bad som man kan hyra och ha kalas eller annat. Vi började med att bada i lite mer än en timme och sen blev det dusch. Efter det åt vi korv med bröd och vad de åt. Det är ju ganska vanligt att de inte har tid att äta men det hade de idag. När det var färdigt gick vi ner i källaren där det finns som en liten liten gympahall och där körde jag lite lekar med dem. Glass och paketöppning var nästa punkt på dagordningen och det var många bra paket. Presentkort på bio, vattengevär, skateboard, lego, bionicle, halsband, en munkjacka, adidaströja, skjutgrej som man skjuter ringar med, trollerilåda och en plastkrokodil som man kan ligga på ute i vattnet. Det var mycket bra saker! Sen blev det godisutdelning och en lek i källaren. Under tiden började föräldrarna droppa in och det var dags att gå hem. Jag vet att Samuel var mycket nöjd med kalaset. Bilder från kalaset kommer kanske. Jag tog inga kort själv men en pappa tog lite vid badet.

Vi är en trött familj nu! Helgen har gått fort men nästa helg har vi inget inbokat mer än att Mattias ska se på match i Smedby och vid samma tid ska jag se på softboll ute på F13. Om det nu är match då men det får jag kolla upp.

Sov gott!
Det ska jag göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0