Överraskning!

Mattias friade till mig igårkväll!


Igår hämtade jag Samuel och Mattias på badet efter jag slutat jobbet. Det tog lite tid att komma hem då det var världens snöoväder och det låg 2 bilar i diket utmed vägen. Tanken var då att vi skulle åka till Åby för att titta på fritidsgården och badet som vi har bokat den 10:e maj. Samuel ska ha kalas där i år. Vi hoppar fritidsgården och gör något nytt. Men eftersom vädret var dåligt och jag var sen så åkte vi hem istället och efter en ½ timme åkte plutten och jag till innebandyn. När vi kom hem hade Mattias börjat med att fixa till en riktig festmåltid. Förrätt och varmrätt (efterrätten tar vi idag då vi inte orkade äta mer igår) hade han fixat min stora älskling. Till förrätt blev det lite grönsaker, grissinis och dip.

När vi hade satt oss till bords så ställde sig Mattias upp och började prata och förklara för oss att nu hade vi något att fira (min hjärna jobbade för högtryck för att komma på vad det var jag hade glömt). Det visade sig att han friade till mig och han var så nervös stackarn. Han skakade och darrade på rösten! Efter hans fina tal så svarade jag: JA!  Det han (och jag) inte hade tänkt på var att igår hade vi varit ihop i exakt 11½ år så det blev lite kul när jag kom på det.


Så nu är vi förlovade och ska planera ett bröllop någon gång i framtiden! Jag ska bli fru Lindqvist!

Vi åt vår mat som bestod av pepparbiff, potatisgratäng, sparris inlindad i bacon och en härlig sallad och efter det hade vi mys hela familjen. Samuel hade en liten udda stil igår men den funkade den oxå.
 
Här är min förlovningsring som Mattias har gjort själv efter en djupdykning ner i min pyssellåda. Jag är ju ingen ringbärare så vi köper ring till vi gifter oss och Mattias känner likadant. Det räcker med 1 ring på fingret men min tillfälliga ring ska jag spara som ett minne. Den funkar ju att ha på sig ibland.

Nu till något annat roligt! Magnus vann Let´s dance igår och det är så roligt. Han och Niclas var mina favoriter men jag tittar inte så ofta (faktiskt bara 1 helt program) utan det blir några zappar dit på fredagskvällarna. Men ikväll blir det Robinson i totalt mörker för mellan 20.30 och 21.30 är det ju "Earth Hour" och då ska ju alla släcka ner alla lampor.

Nu ska jag och Samuel spela Robinson-spelet på tv4.se. Vi har fastnat!

Kommentarer
Postat av: Linnea

åååå GRATTIS! KRAMAR

2009-03-28 @ 11:24:25
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Eva Magnusson

Grattis min älskling med familj!



Jag blir så glad så tårarna kommer! Jag blir glad för att ni efter 11,5 år gillar varandras sällskap så mycket så Mattias får JA på sitt frieri. Jag blir glad för vad detta innebär för mitt lilla barnbarn och hans trygghet här i livet. Att han får två sammanboende stabila föräldrar som månar om hans väl och ve.



Känslor förändras inte för att man gifter sig, men omvärldsvärderingen blir annorlunda. En sambo, även om det finns gemensamma barn är oftast en "outsider", det är inte riktigt "på riktigt" om man så säger. Familjejuridiskt kan det bli en ren katastrof vid dödsfall (vilket inte får hända). Man arbetar ju inte med familjejuridik för inte, något har man ju lärt sig.



Lycka till mina kära

Mamma, svärmor, mormor

2009-03-28 @ 13:31:45
Postat av: Jenny

Här sitter man och har tråkigt och surfar en lördagkväll. Varför inte läsa på Livs blogg och där får man värsta nyheten!!!! GRATTIS vill kasta mig på telefon men är rädd att störa. Jag hoppas att man får äran och vara med och välja underkläder även denna gång hi hi. Många kramar Jenny

2009-03-28 @ 21:41:03
Postat av: Liv

Tack Linnea, Mamma och Jenny! Jenny, jag har redan tänkt på det! Efter 11½ år så har Mattias förstått att det är han och 4-ever!

2009-03-28 @ 21:44:32
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Liv

...han och jag 4-ever ska det ju stå! klantigt!

:)

2009-03-28 @ 23:12:32
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Caroline

GRATTIS!!! Det var verkligen på tiden! ;) Jag är jätteglad för din skull, fel, för er båda! Ser fram emot att få gå på bröllop snart... ska ladda upp med brödrostar... KRAM

2009-03-29 @ 13:09:34
Postat av: Anna

GRATTIS vännen! /A

2009-03-29 @ 20:18:34
Postat av: Pappa

Hej Liv och stort stort GRATTIS! Jag gläder mig för er skull och jag vet att detta kommer att bli ett lyckligt äktenskap, ni passar ju så fantastiskt bra för varandra. Skulle ni få en GPS i bröllopspresent så ställ in den på Lat: N 56º 14.167'

Long: E 013º 23.645' så kommer ni så småningom att hamna på den perfekta destinationen för er bröllopsresa.

Kram från Pappa och Ann-Sofie!

2009-03-29 @ 20:51:11
Postat av: Liv

Tack Caroline, Anna och Pappa! Pappa, räkna med att vi kommer i sommar! Samuel pratar om en pool och en studsmatta! :)

2009-03-29 @ 21:08:58
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Yonna

Gud vad jag är glad för er skull... har längtat så på att få höra att ni ska gifta er, hade nästan gett upp hoppet. Säg till om ni vill ha hjälp med någonting, jag älskar att planera och styra och ställa bara så ni vet. Detta ska bli så kul och jag hoppas att ni inte väntar allt för länge med ett bröllop... max 1år, bara så ni vet. Du kan hälsa Samuel att han kommer inte behöva en pool när han kommer och hälsar på hos pappa (morfar), han kommer kunna hitta på en massa äventyr med att bygga koja och hitta på bus ute i skogen och spela spel på den STORA gräsplanen, och så småningom mata fåren. Nä nu ska jag gå och lägga mig, har berättat för alla jag känner nu och även de på jobbet att min syster ÄNTLIGEN ska gifta sig... massor av kramar till er alla....

2009-03-29 @ 22:55:09
Postat av: Jossan

GRATTIS TILL ER BÅDA =)...

2009-03-30 @ 12:25:58
URL: http://www.metrobloggen.se/JosefinHurtig
Postat av: JonnamedJ

Men oj, vilken överraskning man fick sig såhär mitt i natten! STOOOOOOOOOORA grattiskramar till er båda. Gud så häftigt!

2009-03-31 @ 01:18:35
Postat av: Liv

Tack Jossan och Jonna med J! Du behöver inte skriva med J längre, jag vet att det är du! Hoppas helgen varit bra i Smedby Jossan och att ni hade tid för bara er 2!

2009-03-31 @ 18:20:19
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Liv

Tack Yonna förresten! Glömde dig när jag skrev! Längtar tills sthlm!

2009-03-31 @ 19:24:42
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: JonnamedJ

Haha, fattar jag väl., Men nu är det ju mitt namn här, så det kommer ju upp automatiskt. :D

2009-03-31 @ 23:07:44
Postat av: Liv

ok men fortsätt med det då!

2009-04-01 @ 17:17:36
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Sara Rosengren

Grattis! :D

2009-04-05 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0