Nya smycken - redan sålda!

Jag skrev ju häromdagen att jag hade 2 beställningar att göra. 2 ungefär likadana set med armband, stjärna och örhängen. De blev så här:
      
Det andra armbandet finns i ett tidare inlägg tillsammans med trassel örhängena.

Jag har ju som princip att aldrig göra lika. Färgerna kan vara likadana men i olika kombinationer och det är väl det som är charmen med ett eget hantverk. Änglarna och hjärtana blir ju likadana men jag menar mina sydda smycken, mina trasselhjärtan och mina bokmärken.

Igårkväll var jag och mina arbetskamrater hemma hos Anneli för att umgås lite utanför jobbets väggar. Hon bjöd på något tacoliknande (jag glömde fråga vad det heter) som var mycket gott, jag tog 2 portioner och blev proppmätt. Hon hade lagt tacochips på en långpanna och sen färdigbrynt köttfärs på. Ovanpå detta la hon färdigstekta grönsaker, gräddfil och sist men inte minst ost på toppen. In i ugnen en liten stund och sen var det klart, väldigt smidig mat att bjuda på om det är många som ska äta. Vi pratade, SKRATTADE och spelade ett spel som heter " med andra ord". Det var ett mycket roligt spel.
 
Lite dåliga bilder för jag glömde ju kameran och fick ta med mobilen istället. Med mobilen tar jag väldigt bra kort ute men inne blir de lite mörka. Mina vänner vill ej vara med på min blogg så därför har jag inga roligare kort från kvällen. Jag var hemma tjugo i tolv och trillade rakt ner i sängen! Tack Anneli för en trevlig kväll men nästa gång har vi mobilförbud, eller vad säger Ni andra?

Idag har vi inga stora planer! Jag har lovat Samuel att jag ska bygga med lego på hans rum idag och det har jag redan gjort en timme. Men jag ska in så fort detta inlägg är färdigt! Jag ska även hinna göra färdigt armbandet ovan (inget lås än) och en stjärna till och ett par örhängen. Sen ska vi åka och handla på Ingelsta oxå men bara en snabbis. Det är skönt med en lördag där inga stora grejer är inplanerade. Bara ta det lugnt och umgås med min lilla familj! Jag hoppas Du oxå får en lugn och trevlig helg! Ha det!

Kommentarer
Postat av: Eva Magnusson

Ja min kära, älskade Liv, jag läser dina inlägg och följer ditt liv på bloggen. Avundas dig din energi, men visst,jag haft den en gång, fast det känns länge sedan.



Själv har jag varit ute på lite affärsuppdrag i dag och sedan kom Leif hit och vi åt lite mat och tittade på inköpta "Matador". Vi har nu kommit till avsnitt 21 av 31, det är en fantastisk serie som jag missade när den gick på TV.



Varje avsnitt är ca 1 timme och mer än två avsnitt klarar jag inte utan att bli trött i ögonen.



Nu har Leif kört hem och jag skall gå till sängs med mitt öronsus som sällskap, när man sover märks det inte, alltid en befrielse.



Kram mamma

2009-03-07 @ 23:44:35
Postat av: Linnea

Kan inte låta bli att le åt kommentaren från mor din. Energin har inte jag heller, trots åldern.



Du är verkligen duktig på att pyssla!



KRAM

2009-03-08 @ 15:47:20
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Anonym

Tack till er båda!

2009-03-08 @ 17:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0