Ingen bil....snyft!

Oscar ringde idag och sa att tidigast på tisdagmorgon har mekonomen fjädern inne. Då kan jag få bilen som tidigast på tisdagkväll men ordnar sig. Jag har fått lov att låna Jockes bil så länge jag behöver.

Idag har Mattias och jag äntligen varit på bio och vi såg "män som hatar kvinnor" och den var hur bra som helst! Visst är boken bättre men så är det ju oftast och jag hade den inställningen från början. Filmen var hur bra gjord som helst, det mesta stämmer överens med boken (miljöer, personer osv...). Om jag jämför Camilla Läckbergs tv-serie "Isprinsessan"  med denna så var Stieg Larssons film 1000 ggr bättre. Mer välgjord och de hade följt boken hela filmen igenom medans "isprinsessan var så dåligt gjord och de missade flera ggr i storyn. Det märks att "män som hatar kvinnor" har kostat ganska mycket mer att göra. Jag rekommenderar filmen om Du inte redan har sett den men om Du inte läst boken, då har du missat något fantastiskt.

Efter bion åkte vi ut till Smedby för att hämta plutten och då blev vi bjudna på söndagsstek, mums...! Det var så himla gott med en riktig söndagsmiddag. Vi åkte hem lagom för att hinna se "wipe out" på femman. Det är ju ett kanonkul program tycker både Samuel och jag. Mattias är inte lika road så han satt på Samuels rum och byggde lego.

I helgen har det inte blivit så mycket pärlande som jag hoppats men det gör inget. Jag testade iaf att göra ett nytt hänge!

Det är svårt att se hur det ser ut men formen är som en romb och i mitten är det ett hål. Jag har sytt 8 fyrkanter med svarta firepolished och sedan använt mina nya fina swarovski kristaller i mitten av varje fyrkant. Jag har tänkt att sy ett par matchande örhängen oxå någon gång. Jag vet vad som står överst på min pärlönskelista nu: Swarovski kristaller i olika färger!
 
Imorgon en ny jobb vecka! Om jag kan repa mod så ska jag svänga förbi Finnlandia och ta ett kort på vår nya soffa för den finns inte att hitta på nätet. Om jag vågar alltså! Ha det alla mina läsare så ses vi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0