Idag, onsdag!

Jaha, matchen i söndags gick inte så bra för oss! Vi förlorade med 11-4! Usch och fy... det var pinsamt! Jag stod första perioden och sen 2.01 minuter i andra. Efter första stod det 2-2. Jag släppte in en straff....irriterande när det gick så bra på träningen. Jag gjorde helt fel...hon skulle dra mig och det visste jag men ändå backade jag inte. Det var illa! Andra målet träffade en av mina backar och styrdes in i mål. I pausen pratde vi om att vi skulle jobba som ett lag! Och det gjorde vi INTE. 3 mål blev det i baken på 2 minuter. Tränaren tog time out och jag bytte ut mig själv. Linnea fick stå resten av matchen. Jag fick ingen hjälp av mitt lag. De fick springa igenom och skjuta och det var något de kunde, skjuta. Men det blev inte bättre för det, Linnea fick inte heller någon hjälp så det slutade som det slutade. Nu vet ni varför det har tagit lite tid att smälta förlusten.

Igår hämtade jag plutten på frita och han var lerigare än lerigast! Hem och äta och sen i ett bad så jag skulle kunna se hur han ser ut. Efter badet fick jag skölja alla kläder och sen tvätta dem. Idag när jag hämtade låg det 4 par vantar i 4 olika torkskåp + att överdragsbyxorna, jacka och mössan oxå hängde där. Nu har Samuel varit på fotbollsträning och efter det åt vi goda pannkakor till kvällsmat.

Imorgon och på fredag slutar jag 12.30. Det ska bli rätt skönt att få tid att umgås med sin son. Som sagt så sov han hos farmor och farfar i helgen och i måndags sov han när jag kom hem. Igår var en bra eftermiddag-kväll och idag har han haft träning så imorgon ska vi mysa och bygga lego. Mitt legohus är just nu disco! Alla mina möbler och min dator är utflyttade så att legogubbarna kan gå på disco men det ska jag ändra på imorgon.

Nu ska jag börja pärla igen efter ett uppehåll. Fick 2 stora paket i lådan idag och med dem ska jag göra 2 beställningar som inbringar lite klirr i den tomma pärlkassan. Ha det så syns vi!

Kommentarer
Postat av: Eva Magnusson

Jag är trött, det har varit en lång dag. Hade ett uppdrag i Ängelholm, tåg hem till Malmö, försenat, kallt att vänta på perrongen, jag fryser varje dag denna vinter!



Tänkte på Samuel när han var hos mig en sommar några dagar utan sina föräldrar. Vi promenerade (Plutten satt i vagnen en del av tiden) till Rosengård, vi letade efter något vattentjohejsan som det stått något skrivet om i Sydsvenskan, vi letade också efter badet, men inte hittade vi något!



Plutten fick en Pizza som var större än honom när vi till slut hittade något att äta! Då var vi komna till Möllevången. Kanske kan han komma till mormor ett par dagar alldeles själv någon mer gång? Det tycker jag skulle vara roligt, man får en annan kontakt då.



Kim har inte levererat något till mig ännu, så jag kan inte tacka för något jag inte sett, men du får skicka en faktura så lovar jag att den skall bli betald. Jag litar på dig.



Det går bättre i nästa match, ringrostigheten kommer att försvinna, du är ju en kämpe och en lagspelare! Jag tror på dig och laget, kämpa på!



Kram mamman, mormorn, svärmorn

2009-03-04 @ 23:34:57
Postat av: Liv

Det kan vi nog lösa om du kommer upp och hämtar honom så kommer vi ner och hämtar hem honom efter ett par veckor. :-)

Du får bjuda upp Kim på en bit mat i helgen så tar han säkert med smyckena och 10 st böcker.

I söndags var det sista matchen för denna säsong men jag får se om jag fortsätter nästa. Men du har rätt, det är inte lätt att hoppa in i en match när jag bara hade stått en innan.

Våren har väl kommit till skåne? Det har jag hört ryktesvägen iaf. Hos oss är det iaf kallt både inne och ute!

Men vi hörs väl av i helgen hoppas jag!

2009-03-05 @ 06:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0