Hänt lite idag!

Dagen började med att vi vaknade, åt frukost och gjorde oss iordning! Kl. 10.30 skulle det komma en klasskamrat till Samuel hit och leka ett par timmar. När han blev hämtad så åkte vi och köpte en soffa på Finnlandia. Mattias lyckades pruta på priset 1000 kr eftersom det stod på skylten ett pris men om vi ville ha ett annat tyg så skulle den bli just 1000:- dyrare och då sa Mattias att det hade han inte lust att betala och då slapp han det. Vi köpte oss oxå en ny tv-bänk när vi ändå höll på. Så nu är det bara ett nytt soffbord (kommer ha mammas gamla kista där så länge) och en ny bokhylla som fattas i vardagsrummet. Vi får soffan om ca 4-5 veckor och när vi boat in oss kommer vi att titta på fler nya möbler.

När det var klart åkte vi förbi Samuels farfars jobb för att be Mattias yngsta brorsa Oscar om en tjänst med bilen. Den har låtit lite och varit lite konstig ett par veckor och nu ville jag få det kollat. Givetvis hittade Oscar felet och ska fixa det imorgon. Som tur var var det något han kan fixa själv (blir inte så dyrt då) + att han såg direkt att det var farligt att köra med bilen. Det är en fjäder vid höger framdäck som gått av och en vacker dag skulle en spets åkt in i däcket och jag hade åkt av vägen. Så för att ta oss till affären fick vi låna Mattias andra brorsas bil och nu står den fint inne i vårt garage. Tack Oscar och Jocke för all hjälp!

På kvällen har vi ätit god mat och sen tittat på melodifestivalen som slutade med ett platt fall tycker jag. Denna låt som vann har troligtvis ingen chans i den stora finalen. Dessutom hör jag inte vad hon sjunger! Franska och Grekiska? Månsa då, din låt var ju bara bäst! 

Imorgon blir det en sväng ut till Smedby för en bit mat kanske. Det beror på om jag och Mattias ska gå på bio och se "män som hatar kvinnor", måste se den nu. Vi får se vad som händer!

God natt och sov gott! 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Kul med nya möbler, sen går man och njuter i lägenheten, iallafall jag:-)



Jadu jag håller med dig Måns var helt klart bäst, schlager är det inte opera.



Kram

2009-03-15 @ 13:31:55
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Eva Magnusson

Vad hände när Mattias pruttade sa du? Blev det billigare då? Kan ju vara något att tänka på när man skall investera i lite dyrare saker! Ringer söndag kväll om du har ätit färdigt då?



Kram mamma

2009-03-15 @ 18:44:39
Postat av: Anna

Heeej Liv du skriver superbra och intressnt men ofta är jag inne och läser och så "glömmer" jag skriva en kommentar aja baja på mig



Vill Samuel leka med Irving nån eftermiddag denna vecka? Skulle vara kul för dem att återuppta lekandet lite, det har ju inte blivit mycket nu under vintern när de inte har varit ute på gården och lekt på samma sätt.



Jag hejade nog mest på Caroline i Melodifestivalen, tycker hon var mest personlig och speciell och så gillr jag Janis Joplin - hennes stora idol... :-) Men om jag skulle gissa vilka som skulle klara sig bäst i Moskva så blev det nog Alcazar! Irving hejade också på EMD (obegripligt!?) men Gertrud gillade faktiskt hon som vann för hon tyckte om de där maskerna (?) som de som dansade hade...!



GOD NATT!



Anna

2009-03-15 @ 22:40:17
Postat av: Liv

Jag kan kolla med Samuel om han vill, han bygger bara lego hela tiden. Tack Anna!

Måns Zelmerlöv säger jag bara!

2009-03-15 @ 22:49:00
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0