Barnbidrag!

Idag fick vi barnbidrag och det är redan slut......

Mattias såg i tidningen att lekhuset sålde ut allt sitt lego till halva priset....halva priset, förstår ni vad billigt det blir då? Så Mattias som började kl 14 idag tog en promenad dit och köpte en del saker, bla piratskeppet som han ska få när han fyller. Samuel och jag var ju där igår och jag såg att det skeppet kostar 900:- och det är mycket pengar. Men helt klart intressant om man kan få det för halva priset. Han var väldigt intresserad av piratlegot så Mattias köpte en piratö oxå som Samuel ska få i påskpresent av sin mormor. Samuel och vi äter ju inte godis och ett påskägg måste han ju få. Jag fick pengar av mamma häromdagen för smyckena som hon köpte av mig och då fick jag lite extra pengar och det var till en påskpresent till Samuel. Så denna rea passade ju perfekt! Säg nu inget till Samuel att han ska få skeppet när han fyller!!!! Mattias köpte även en polislastbil.


Sen när jag slutade jobbet åkte jag oxå förbi en sväng och köpte lite till! Samuel leker så mycket med lego så det är helt klart värt att köpa på sig när de säljer ut så billigt.
 
Detta köpte jag! Vi är ju en legogalen familj!

Annars har det varit lugnt här hemma eftersom Samuel var hos en kompis och lekte och sen åkte han med dem till innebandyn. När han kom hem var han väldigt trött och hungrig. In i duschen en stund och sen fram med mat! Fort skulle det gå. Som tur var hade ju Mattias lagat mat innan han gick till jobbet så det var bara att värma.

Sen tittade han på tv en stund och vi byggde en stund men kl 20.05 så gick han in i sängen och la sig självmant. Han var trött helt enkelt. Och det gör inget alls att han känner själv när det är dags att gå och lägga sig. Imorgon ska vi till IKEA en sväng och kl. 15 är det kalas hos Oliver från klassen. Så han lär vara trött imorgon kväll oxå. Jag är oxå trött så när detta inlägg är skrivet ska jag störta ner i sängen jag med.
Säng
Jag köpte ju ny säng med! Haha.... Ser skön ut va???

Kommentarer
Postat av: Eva Magnusson

Så blev det natt, somnade vid den kära TV-apparaten och skall nu stänga av denna manick före sänggåendet, men en liten kommentar kan du få.



Jag vill också ha barnbidrag, låter trevligt med lite extra resurser. Berätta inte att du köper LEGO för alla pengarna då kanske vi politiker beslutar att slopa barnbidraget!!



Lördag kväll är det musikalen "RENT" i Kristianstad som gäller för mig. Skånetrafiken bjuder på det mesta. På söndag får jag glädjen att träffa din lillasyster Yonna som gör visit i Malmö, vi skall nog ta en tur till det natursköna Höör.



Ring mig innan du sticker iväg på några äventyr så blir jag glad!



Kram mamma

2009-03-21 @ 01:53:19
Postat av: JonnamedJ

Hehe, jag vill också ha en sån säng. Fast det blir förståss vääldigt trångt med besök då...



Hojta till nästa gång ni ska till Ikea, Gino måste ha en ny säng och de puckona säljer ju inte några av de lite billigare sängarna i sin onlineshop. :( kramar!

2009-03-21 @ 11:34:22
Postat av: Liv

Ok...Det dröjer nog inte så länge! Vi funderar på att byta ut lite möbler i Samuels rum. Vi ska oxå köpa ett nytt bord till den nya soffan. Soffan får vi om 4 veckor och efter det blir det förhoppningsvis! Hoppas allt är bra med er, var ett tag sen vi sågs. Hälsa Ginsan med en kram och puss från oss alla!

2009-03-21 @ 16:00:37
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Bloggblad

Vi har lego på vinden för ganska stora summor, tror jag... En del av det har vi plockat ner till barnbarnet, men hon sjunger hellre karaoke.



2009-03-21 @ 17:40:24
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: josefin

hahaha, men gud vilken säng!

2009-03-24 @ 01:27:26
URL: http://stendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0