Fest i Sanden!

Vi åkte ut mot St Annas skärgård och hamnade på en av de mysigaste platserna som jag varit på här i Östergötland. Fredrik och Petra bjöd på sommarfest på Petras land. De har både hunnit gifta sig och fått barn de senaste året och vi har knappt träffat dem eftersom de bor i Uppsala. Petra och hennes systrar har fått ärva ett stort hus i Sanden där även hennes föräldrar har ett hus. Så nu skulle det bli fest och fest blev det!

Vi skulle vara där kl. 14 och vi var bara 10 minuter sena pga olika händelser under vägen. Jag hade glömt att tanka, lunch skulle intas innan vi åkte och vi stannade på 2 ställen för att vänta in folk. Så till slut var vi fem bilar från Norrköping i en karavan.


Värdparet
Petra och Fredrik

När vi kom fram (äntligen) så bjöd värdparet på kaffe och bullar. Sen var det dags att starta och det blev med beachvolleyboll. Vi var uppdelade i 6 lag med ca 5-6 st i varje lag och det var 2 spelgrupper så alla lag skulle mötas i sin grupp och sen blev det final. Mitt lag vann båda våra matcher i gruppspelet medan Mattias lag förlorade båda sina. Vi fick spela final mot Fredriks lag men där förlorade vi mot Fredriks topplag.

Efter det var det fri tid då de flesta från vårt Norrköpingsgäng gick ner till havet och badade. Jag ska bara säga att det tog inte ens 1 minut att gå från Petras hus ner till vattnet.
Kanonfin sand, en bra brygga och lagom varmt i vattnet, kan det bli bättre?

Sen blev det dags för brännboll där vi delades upp i de volleyboll grupper vi spelat i innan.
Där vann mitt lag mycket tack vare Mattias och Kagge som offrade sig friskt båda 2 i lyrtagningar. Mattias blödde på flera ställen efteråt. Planen var ju i kuperad mark med en volleybollplan mitt i och lite enar här och var.

Nu var det dags att bada igen för att sen gå upp och ta på sig våra finkläder.
Lite mingel i trädgården, öl i handen och solen!

Joanna, Linus och Sara

Sofie, Matti, Kagge och Danne (Fabio)

Gissa om hungern rev och slet i våra kroppar efter allt vårt hårda slit?
Absolut!
Vi blev bjudna på en supergod buffé med allt du kan önska!

Pastasallad med salami
Färskpotatissallad med ruccola
Kall marinerad fläskfilé
Kall kokt lax
Sallad
2 olika sorters såser
Mörkt bröd och Knäckebröd
Kex
Ostar
Frukt

MUMS!!


Mitt i allt blev det prisutdelning till det vinnande laget i beachvolleybollen!

De fick en champagneflaska att dela på!

Sen var det fest och kul hade jag!
Tyvärr fick Mattias migrän så vi åkte hem men då var kl. iaf 00.15.
   
 

Mattias och jag!

Tack Fredrik och Petra för en helt underbar dag/kväll!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig fest! Förstår att du är nöjd efter detta kalas. Bilden på dig och Mattias har jag lagt som skrivbordsunderlägg, den var jättebra!

Kram från mamma

2009-06-30 @ 23:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0