Lördag!

Idag har det varit en lugn dag! Vi har varit hemma och tagit det lugnt på förmiddagen och bara loppat oss. Det behövs ibland! På eftermiddagen åkte vi till Smedby men innan dess skulle vi stanna till på apoteket så jag kunde hämta ut pulmicort (bricanylen hjälper inte i denna kvava värme).

För en månad sen så gjorde jag en receptförnyelse på bricanylen på VCs hemsida. Det gick bra och efter en vecka kunde jag hämta ut den. Nu när det varit så varmt har inte den hjälpt så jag kände att jag behövde pulmicort oxå så jag gjorde en ny receptförnyelse. Fick då ett svar på mailen: "Den 4/6 skrev Dr ut detta åt dig med 4 uttag så du borde ha kvar på apoteket av läkemedlet/Hälsningar Anna SSK" . Jag fattade inget! Jag hade ju bett om bricanyl men jag tänkte att då hade väl doktorn varit snäll och skrivit ut båda för jag brukar ju få båda tillsammans. Ja, det var ju bra! I natt har jag knappt sovit pga att jag knappt kunnat andas så idag var det bara ett måste att hämta ut pulmicorten. MEN när jag skulle hämta ut den så fanns där ingen pulmicort. Konstigt! Så Mattias och jag åkte till Jourcentralen och en snäll kvinna i receptionen hjälpte mig och frågade en läkare om han kunde skriva ut receptet åt mig och det gjorde han. Så tillbaka till apoteket och jag fick min medicin. Då kom nästa chock: 678:- skulle de ha för den! 678:-! Usch...vad mycket pengar för en sak som jag måste ha!

Vi åkte till Smedby och vi badade och hade jätteroligt. Vi fick som vanligt god mat och jordgubbar till efterrätt, MUMS. Nu är vi hemma och jag ska nu gå och smörja in min torra, torra kropp i något nytt som jag fick av Anki. Hon säljer ju för Oriflame på sin fritid. Hon är en riktig storsäljare! Vi köpte oxå after sun, solkräm sf 10, mineralsalt och något till Mattias fotbad. Ingen riktig koll men det är säkert bra.

Vi ses!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0