Loppis igen!

Idag stod jag och Mattias på loppis! Samuel har tillbringat natten och morgonen hos farmor och farfar för att slippa gå upp så tidigt. Kl. 05.05 ringde min klocka idag (på min semester) och 05.50 var vi på G upp till Himpa. När vi kom upp fick vi en chock! Det var nästan fullt på fältet men vi fick tag i en bra plats iaf.  Vi satte upp borden och la upp kläderna! Jag satte upp lappar på vilka storlekar som låg var för att det inte skulle bli alltför rörigt. Vi hängde upp allajackor, tjocktröjor och overaller på en klädställning och satte alla skor på lådor framför borden och vi var redo att sälja.

Vi märkte ganska snart att de flesta ville att kläderna skulle kosta typ 1-5 kr oavsett vad det var för plagg men det var inte jag och Mattias villiga att sälja dem för. Vi sa att det som inte blir sålt sparar vi till att våra syskon får barn eller säljer någon annanstans. Vi sitter inte i sjön med pengar eller plats! Ibland blev jag väldigt trött på allt prutande, det tar på krafterna att stå emot. Det roligaste var när en ung kille kom och skulle köpa 6 t-shirts och 2 par byxor i strl 80 och han ville ge mig 60:- men jag stod på mig att 70:- ville jag ha (då hade jag redan sänkt priset lite). Han envisades med 60:- men som sagt, jag vägrade och det slutade med att han gick. 2 minuter senare kommer en annan kille och köper 4 par byxor (bland annat de 2 som killen innan velat ha), en t-shirt och ett par gummistövlar utan att pruta. Direkt efter det kommer en kvinna och köper 2 t-shirts och ännu en som köper en t-shirt, allt i strl 80 (utom stövlarna, så klart). En halvtimme efter den första killen varit hos mig och struntat i att köpa kommer han tillbaka och vill köpa kläderna och då sa jag bara att det var för sent, de var redan sålda. 2 t-shirts fanns kvar så det köpte han + 3 till och han blev nog besviken för han ville gärna haft byxorna. Lite senare kommer han tillbaka igen och vill köpa ett par sandaler och jag säger vad jag vill ha och han betalar UTAN att pruta. Det var lite kul!

Vi fick ihop allt som allt ca 1400:- och då fick vi ändå hem 2/3 av kläderna. Jag tänker lämna upp en del av det till kyrkan i V.Husby och en del tänker jag spara. Gissa om jag är trött nu?!? Riktigt trött så det blir sängen snart!

God natt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Grattis! Det låter som en riktigt lyckad dag. Jag har tänkt tanken många gånger att stå där, men det har aldrig blivit av. Är lite för lat för att gå upp så tidigt...

2009-07-19 @ 12:47:49
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: mattiz

fy fa....n....bara en massa idioter som ska pruta från 15 till 10 spänn...never more om jag inte ska hamna på inlåset för nästa gång skulle jag dra till dom tror jag....

2009-07-23 @ 15:14:59
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0