Pärlhysteri!

Jag älskar att skapa saker med mina händer men det har väl ni som läser min blogg förstått. Idag och lite under veckan har jag fått små paket från posten med mycket kul i. Det är mycket 4mm, 6mm och 8mms pärlor som jag ska ha till mina olika projekt. Sen köpte jag lite roliga saker som jag inte har bestämt vad jag ska ha dem till men det är väl så jag måste göra för att öka mitt pärlförråd. Just nu om jag hittar något jag vill göra då går oftast inte det för jag har inga pärlor som passar. Men nu har jag bestämt att jag får köpa lite varje månad så förrådet blir lite större. De röda pärlorna köpte jag av en tjej på ifokus när det var kris. Snäckskalsringarna har jag idéer om men har just nu ingen ro att slå mig ner och pyssla med dem men det kommer väl...

Så det har blivit lite av det fast jag mest suttit framför datorn.
   
Den röd, svarta stjärnan har ni ju sett innan men här är den med ett par matchande örhängen. Just ikväll sitter jag och försöker mig på att sy ett armband med ett blommönster. Det blir nog klart imorgonkväll och då ska ni få se en bild på det. Jag syr det så att det ska matcha den röd, svarta stjärnan.

Nu i 2 dagar har jag varit lite hängig! Jag har ont i magen, trött och varit låg! Svårt att sätta fingret på problemet men på morgonen mår jag bra och sen vid 11 hugget faller jag ihop. Då vill jag bara gå och lägga mig en stund. Det är rätt svårt att göra det på jobbet:) Men i onsdags gick jag hem lite tidigare och idag hade jag min tidiga dag. Imorgon slutar jag kl. 3 så det är rätt tidigt, sen har jag en helg att piggna till på. Nu ska jag iaf gå och borsta tänderna och sen hoppa i säng. Läsa lite och förhoppningsvis sova hela natten till kl. 6.00.

God natt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Pärlugglan

Åhh, fler läckra Veda-stjärnor!!! Och örhängena passar så bra till.

2009-01-30 @ 00:27:26
URL: http://paerlugglan.blogspot.com/
Postat av: kissidor

oj här har det hänt grejer både med blogg och pärlor - vad flitig du har varit ;D ! kul att du har haft så mycket glädje av vedastjärnmönstret :), jättefina du gjort - och vad lyckat det blev med såna "spinning top beads" som matchande örhängen till, du har verkligen fått till matchningen kalasbra :)

ovanligt fina trasselhjärtan du gör också förresten, jag är ärligt talat inte superförtjust i såna rent allmänt men dina är fina, dom tycker jag om :) ! det är väl för att du har jobbat mycket med tråd och är duktig på det som du har fått till dom så bra ;)

2009-01-30 @ 06:14:48
Postat av: Ariel

Visst är det nåt särskilt när man packar upp sina nyinköpta pärlor o sitter o tittar på dom... =)

Hoppas magen ordnar till sej!

2009-01-30 @ 08:39:06
Postat av: Liv

Tack mina ifokus kompisar för ert stöd och er titt! Tack oxå för era fina kommentarer, jag blir rörd. Ni är ju proffs i jämförelse med mig. Det är kul med paket på posten, det är som julafton!

Magen är lite bättre men det kommer i vågor. Är det inte bättre på måndag ska jag gå till läkaren!

2009-01-30 @ 16:15:40
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0