En dag...

som idag...har inget att göra och inget att skriva om som har hänt! Jag och sambon har visserligen från varsitt håll fixat en plats på streetdance till Samuel. Jag anmälde plats på studiefrämjandet för ett par veckor sedan men fick igår ett mail om att den kursen var inställd. Samuel blev ledsen och besviken så jag letade upp Norrköpings danscenter som har samma kurs på samma dag och samma tid. Missförstånd hemma och vi båda två har bokat en plats på dansen. Men hellre en plats för mycket än en för lite!

Jag har just nu beställt rätt mycket pysselgrejer från olika pärlbutiker. Just nu går jag och väntar på ett paket som jag beställde i onsdags. Dessa butiker på nätet brukar skicka direkt så jag är lite fundersam på vart mitt paket är. Från en butik beställde jag ca kl 18.15 på onsdagskvällen och de sakerna fick jag på torsdagen. Snacka om bra service!

Jag ska ju gå ner i vikt under våren och det går sakta men säkert neråt. Jag har nu sedan den 1 januari gått ner ca 3 kilo. Jag har slutat äta godis helt och hållet. Jag har även slutat äta chips och ostbågar. Fikabröd äter jag nån gång på helgen om jag är sugen men inget i veckorna. På onsdagarna på jobbet brukar det bjudas på något gott och då är det tufft. Jag försöker komma ihåg att ta med mig en frukt varje dag och det hjälper ju. Men i onsdags hade Kikki bakat kladdkaksmuffins med en klick grädde på! Gissa om jag var sugen... Vad jag skulle komma till är att idag är jag SUGEN på nåt och då är det inte frukt. Men jag ska sätta mig och pyssla men vet inte vad jag ska göra för något. Jag saknar ju en del pärlor som skulle kommit med posten. Det är bara att bita ihop!

Jag kommer att skriva mer om min viktnedgång under veckornas gång. 

    

Ha det till nästa gång och ni ska veta att riddaren är vår vakt! Kom och hälsa på och ni måste lämna ett lösenord!
Lösenordet är "Mamma är bäst"! 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bli nu inte sjuk! Vi behöver dig på jobbet. Kram Jenny

2009-01-28 @ 15:33:31
Postat av: Bloggblad

Vet du, jag tyckte att det syntes när jag såg dig senast, men kämpar själv och vill inte gå på folk och fråga om de gått ner.

Jag avskyr att följa speciella dieter, jag avstår och tar lite mindre och känner att jag blir mätt ändå. Men att fråga mig själv om jag blir lyckligare av att ta en bit kaka... har avhållit mig från många onödiga bitar eftersom jag vet svaret. På helger och fester blir jag dock lyckligare av att inte avstå. Alltså går det rätt sakta neråt.

Snabb-bantning tror jag inte på. Min nya livsstil ska räcka hela livet, inte bara ett halvår med hungerfrossa...

2009-01-28 @ 15:35:40
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Liv

Bättre sakta och hålla vikten än att gå ner snabbt och sen gå upp allt + lite till sen :)

Jag är inte så sjuk men jag var rätt hängig men jag har vilat nu och tagit värktabletter så jag kommer imorgon!

2009-01-28 @ 18:56:13
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, mitt och Samuels första samtal bestod av att jag förklarade för honom och Molly vad ett lösenord var. Om du kommer ihåg... Vi satt i sandlådan, jag och Gino, och så helt plötsligt kom det två ungar och hoppade ner i sanden och sa, ganska högt, FÅR VI VARA MEEEED!?!?!?! Efter kom två lite besvärade mammor som snackade skit om grannarna. ;) Så möttes vi, det du!

2009-01-29 @ 22:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0