Pepparkaksbak!

I lördags blev det pepparkaksbak för hela slanten!
Mattias och Samuel började och jag avslutade alltihopa!
 
Det är svårt att välja vilken form vi ska trycka ut då vi har ganska många.
Vi har piratskepp, gitarr, haj, delfin, dinosaurie, racerbil,
pusselbit, snögubbe, kanin, katt, giraff, elefant,
häst och de traditionella.


Koncentrationen är hög när Samuel pillar bort
degen mellan kakorna.


Om nu jag inte använder min crosstrainer särskilt mycket
så gör Samuel det.
Han har hittat en otroligt skön ställning här
som han ofta intar framför tv:n.

Jag ska börja köra på maskinen efter jul!
Jag bara måste för nu
är det dags!!!

Ikväll är det Västra Husby Skolas stora luciatåg
och Samuel och jag ska åka dit.
Jag ska jobba och min uppgift är att kolla runt
på barnen i tåget för att se om någon mår dåligt.
Det har hänt att en del ungar blir yra men
sen vi slutade med att ha ljusen tända hela
föreställningen så har det blivit bättre.


Det snöar hos oss!
Det toksnöar just nu utanför fönstret
och har gjort det hela dagen!

Tror ni vi får en vit jul??
Jag hoppas iallafall!!


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Det finns ju färdiga pepparkakor att köpa...

2009-12-16 @ 15:56:44
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej! Tack för kommentar... Men min blogg har tyvärr dött. Jag blev supersjuk efter att vi sågs sist och är fortfarande helt däckad... plus att det bara rasade in en massa jobb som jag måste få undan innan jul! Kände att jag inte orkade bibehålla den positiva attityden i min blogg och då kunde jag lika gärna lägga ner! Idag har jag i a f lyckats samla mig tillräckligt för att baka pepparkakor med barnen, det hör ju till, fina bilder från ert pepparkaksbak!



Kram

från en genomförkyld Anna

2009-12-17 @ 18:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0