Augustifesten!

Jag och Samuel inledde Augustifesten med att ta en tripp ner till Vasaparken för att kolla in RixFM-festivalen!
Det började med att jag skulle hitta parkering!
Samuels cykel hade punka så det gick ju inte att cykla som jag ville.
Men åter till parkeringen....
Jag körde in på badhusets parkering och kom in i en länga där det inte gick att köra ut
utan jag var tvungen att backa ut.
Givetvis kom det bilar bakom som oxå var tvungna att backa men
en gubbe ville inte det utan tyckte att jag skulle köra fram.
Jag vägrade eftersom jag ville ut och då kom han ut ur bilen
och började gestikulera och härja om hur han tyckte att kvinnor kör.
Samuel som var tokkissnödig började gråta eftersom han blev rädd och då vart jag förbannad.
Vevade ner rutan och sa åt gubben att han skulle lugna ner sig
eftersom han skrämde min son. Då såg han att Samuel grät och vart
precis lugn. Han gick och satte sig i bilen och backade ut.
När vi sen körde förbi honom så vinkade han.
Vi vinkade inte tillbaka!

Väl framme på Rix-området så var det full fart!
Herregud vad folk det var!
I tidningen står det att det var ca 25000 pers.
Vi tog oss framåt och tillslut stod vi en bit från scenen
men Samuel såg ju inte ett jota.
Upp med honom på axlarna en stund men det lider jag av än idag.
Men precis snett framför oss var det en sån här betongkloss
med en ledig plats på och den hoppade han upp på och såg hyfsat bra.

Det var artister som: Ramsells, Kim, Janet, Agnes, Andreas Johnson, H.E.A.T, Måns Zelmerlöw, Martin Stenmarck,
Lili&Susie och EMD som uppträdde och Samuel han njöt.

Sonens största intresse just nu är ju sång, musik och dans!

Vad han längtade efter var ju EMD men givetvis skulle de sjunga sist men vi stannade!

Så här nära/långt ifrån stod vi!

Min favorit av alla är det som sjunger nu: Måns Zelmerlöw!

Samuel spexar lite grann!

Sen var det bara att gå till bilen kl. 22.00 och köra hem,
stoppa ungen i säng och lägga mig på sofflocket för då var jag trött.

På fredagen hämtade Mattias Samuel direkt efter skolan eftersom jag jobbade länge.
Mattias skulle senare gå till jobbet som för kvällen var nere på stan där
de hade disco för ungdomarna. Samuel var tvungen att hänga på eftersom jag
fortfarande var på jobbet. När jag slutade åkte jag ner till stan och
hämtade hem honom och så hade vi en myskväll hemma.

Lördagens Augustifest för våran del inleddes med en tripp till Vasaparken för att se
barnkarnevalståget. Där mötte vi upp Mattias föräldrar.
Vi gick mot marknaden och mitt viktigaste mål var nya foppa-tofflor till mig och sonen.
De är perfekta som inneskor på jobbet/skolan.
Jag hittade mina favoriter och det blev ett par blå till mig och ett par guldiga till Samuel.
Vi gick för att äta på O´learys för Mattias och hans bror Jocke ville se fotboll.
Vi vart totalt proppmätta efteråt men vi hade ju bara sett en
bråkdel av marknaden så vi satte av igen.

Vi startade i Hörsalsparken där det var lite äventyrsgrejer att prova på.
Samuel provade att åka Snowboard och en bana där du sitter fast med en gummiband
och sen ska du springa och sätta fast en kudde så långt bort du bara kan
och när du sen inte kommer längre så dras du tillbaka.
  

  

Vi fortsatte på marknaden och Mattias fick köpt sig nya kalsonger.
Vi avslutade på tivolit och Samuel gick lustiga huset och se åkte han och jag
en karusell tillsammans "JOYRIDE". Men det var ingen trevlig tur,
den gick alldeles för fort och eftersom Samuel drogs mot mig så fick jag ont i hela kroppen
av kanten i vår vagn. Jag hade riktigt ont i sidan efteråt.

Under tiden vi gick på marknaden blev det bestämt att Samuel skulle sova hos farmor och farfar
eftersom jag så gärna ville se Roxanne spela. De skulle spela kl. 23 och det är lite sent
och Samuel hade redan haft en sen kväll den veckan. Så vi cyklade hem, bytte till bil och körde
plutten till Smedby. Jag körde hem, bytte kläder och gick på toa.
Vi tog cyklarna ner till stan igen och parkade dem.
Sen hade vi en trevlig utekväll där vi började på Bishops, mellanlandade
på torget för att se ROXANNE och avslutade på Munken.
  
Mattias och jag var inte hemma förrän halv 3!

Vi mötte upp en hel del kompisar under kvällen som vi umgicks med!
Vi hade sällskap halvvägs hem med Johan och Sofie!

Och imorgon är det jobb igen!
Men nu ska jag först ha söndag och bara njuta!
Vi ska hämta hem plutten under dagen oxå men det kan nog vänta ett par timmar!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: mattiz_inc

det var väl en jä**a tur för den gubben att pappa inte var med.....

2009-08-23 @ 13:07:54
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0