Skämmes...ta mig f**

Varför tar jag mig inte tid att skriva i bloggen??
Inte för att det är sommar och så varmt ute att vi
ligger vid stranden hela dagarna...NOPE.
Bara tar mig inte för det!

Men nu kommer Ölandsbilderna iaf!

Jag börjar med några bilder från Ekerums Golf & Resort!
Helt ok ställe att bo på när campingen hade dubbelbokat.
   

På tisdagen fick vi äntligen tillgång till stugan
och vi valde att åka dit så fort vi packat och ätit frukost.
Denna dag var det bra väder dessutom...

Vi fick en stor stuga
som kompensation.

Utsikten från stugan och från havet.
50 meter till stranden....
så bäst!!
  


Lekplatsen som låg på campingen brevid precis nere vid stranden.

På onsdagen åkte vi till lådbilslandet
pga att vädret såg lite tråkigt ut.
Samuel är för stor egentligen
men vi valde att åka dit iaf och han roade sig i 3 timmar iaf.
   
Vi åkte vidare till en glassrestaurang men då kom regnet.
Vi åt upp glassen och åkte sedan tillbaka till campingen.

Torsdagsvädret såg inte så lovande ut heller så då åkte vi till Borgholms Slott.
Där träffade vi på Samuels fritafröken annika som vi pratade med en stund.
Vi fick lite tips om olika sevärdigheter.
 

Vi åkte vidare in till Borgholm för att handla lite mat
för resten av veckan.
Givetvis fick den lille mannen syn på en studsmatta
och ville prova...har bara gjort det typ 100 ggr förut.


På fredagen vaknade vi av att solen sken
men det blåste rejält.
Vi packade en badpåse och gav oss iväg längs stranden
för att låta lilleman åka vattenrutschkana
som finns på campingen längst bort från oss.

Det var 4 banor varav de 2 i mitten var bara raka.
De 2 på kanterna var spegelvända mot varandra och hade svängar.

Jag tog med mig min bok och en solstol.
Mattias låg på stranden och solade.
Det kostade 100:-/dag
och Samuel roade sig i 3 timmar innan det var dags att gå hem och äta lite lunch.
Han hittade 2 kompisar där och de hade så kul.

Fredagseftermiddagen tillbringades på stranden
och uppe vid stugan ute i solen.
Härligt!!

På kvällen valde vi att gå ut och äta på restaurang.
Mattias ville grilla så detta var enda gången.
Vi hamnade på restaurang "Kronan"
och det är nog den sämsta restaurang jag varit på någonsin.
Men men.......
Gå aldrig dit om ni hamnar i Köpingsvik!!


Lördagen var toppen...
vi stannade vid vår strand hela dagen
och bara solade och badade hela dagen.

Solnedgången!

Söndagsmorgonen innebar lite frukost, packning och städning.
Vi packade in i bilen och städade av stugan och
for in mot Färjestaden för här skulle det badas och åkas.

Vi parkerade utanför Ölands Djur- och Nöjespark
och betalade 300:-/person.
Vi inledde med tivolit för det hade vi hört att då var det som minst kö.
   

Efter ett tag kom solen fram och vi gick till badlandet.
Samuel hade himla kul!
   
Vi roade oss i flera timmar där
med en paus för lunch.
Vi hade med oss mackor och dricka.
Det är kopiöst dyrt att köpa mat i parken.

Samuel åkte en båt som firades upp och sen bara släpptes ner.
Den såg otäck ut men Samuel älskade den.

När vi kände oss färdiga där så tog vi vägen genom tivolit till djuren.

Denna karusell som går runt, runt och hur fort som helst
älskade Samuel så den åkte han 6-7 ggr men inte i rad.

Djurparken var inte så fräsch som Kolmården men vi är kanske lite bortskämda
men djurens inhägnader som är väldigt stora där.
Jag tycker att djuren hade alldeles för litet.

Men vi hittade lemurerna och de var ju för goa!

Samuel fick en kompis som följde honom med ögonen hela tiden.
De var så söta och inget farliga.

Den här är oxå för söt och inte heller så farlig!

När vi kände oss färdiga var klockan över 6 och vi startade den långa resan hem.
Vi kom hem strax efter klockan 22.

Håll till godo!
1 vecka senare än jag skulle skrivit detta!

Ha det gött alla,
själv ska jag ha det toppen mina 2 sista semesterveckor.

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0