Medeltidshelg

I helgen har det varit gästabud i Söderköping!
Det är 3:e året i rad som vi besöker det.
Det är så kul och mycket att se.
Förra året blev alla anställda inom Söderköpings kommun
bjudna på en biljett till Tornerspelet i Brunnsparken.
Vi tog tillfället i akt och gick.
I år så valde vi att gå på stan och se en massa gycklare.

Vi såg gycklaren Arkadia på Hagatorget!
Han var helt underbar...rolig och väldigt duktig!

  
Här ska han igenom ett hål!
Ett ovalt litet armeringsjärn skulle han igenom
och vad vidrigt det såg ut.

Han slukade eld oxå!





   
2 karlar från publiken hjälptes åt att slå in honom i kedjor.
De drog åt väldigt hårt.
Men han är ju en utbrytarkung så loss kom han.

Sen skulle plutt och jag gå till Rådhustoget för att äta god, hemmagjord glass.
På vägen blev vi stoppade av denna gycklare!

  
Samuel fick vara med och han vann en guldtia!

I Kyrkparken vid St. Laurenti kyrka uppträdde gycklargruppen Trix!
   
Tyvärr fick vi ingen bra plats för jag visste inte vart de skulle uppträdda!

Men vi skulle ju se deras spektabulära eldshow på kvällen så
vi tröstade oss med det.




Vi stod i kö i en timme för att ändå inte få en jättebra plats, så bra är de!
Jag och Samuel trängde oss fram så att vi såg kanon då
men Mattias fick sträcka lite på sig!

Ni kan inte förstå av dessa korta filmer hur bra de är men de är BRA!
Medeltidsbandet "Patrask" är det som spelar och de är oxå så bra!

Nu ska jag gå och se en svensk film på 4:an
men nu vet ni vad vi gjorde i lördags!

Vi ses!

Lite mer Trix!


Eldshowen från Visby förra året!


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag var ju inte där i år, så jag får njuta av alla bilder...

2009-09-14 @ 19:41:15
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Christer

Hej hej.

Vad roligt att få se andras bilder från gästabudet,och filmerna var kul å se.

Ha det bra.

Hälsningar Christer.

2009-09-30 @ 12:01:43
URL: http://www.christersfoto.se
Postat av: Gycklaren Arkdaia

Vad gött att du gillade vad du såg. Dina ord värmer. Tackar!

2009-10-09 @ 10:15:58
URL: http://arkadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0