3 dagar sen...

någon skrev en kommentar! Oppsss...vad jag måste skriva ointressant. Jag ska skärpa mig, jag lovar!

Imorgon är det fredag och Samuel och jag ska rå om oss själva då Mattias ska ut och fira ett par arbetskamrater. Den ena har slutat och den andra har fyllt jämt! Även på lördagkväll ska vi rå om oss själva då Mattias ska jobba kväll (och även natt?). Då är det melodifestivalen och vi lär bli osams då jag hejar på Måns och Samuel håller på E.M.D. Han höll på Amy men hon är ju inte med så då fick han byta favorit. Han hade en kompis från skolan hemma idag och kompisen håller oxå på E.M.D och då var valet enkelt för plutten.

För egen del på jobbet går allt bra just nu, fick igår reda på att jag skulle byta lite arbetsuppgifter. Byta klass att vara resurs i och det ska bli en utmaning. Tråkigt att byta mitt i en termin men för barnens skull gör jag det. Kommer även att sakna de barn jag jobbar med idag men vi är ju på samma skola och det är en liten skola. Kommer även antagligen ha kvar dem i gympa på fredagarna. Jag var på motorikkurs igår och fick reda på att allt inom rörelse för oss alla härstammar från det vi lärde oss det första levnadsåret. NACKSTABILITETEN är A och O för ett barn under deras uppväxt. Bebisar ska inte sitta i en babysitter mer än just nödvändigt, de ska ligga på mage på golvet just för att träna nacken. Jag visste det redan men inte riktigt HUR viktigt det var. I oktober ska jag gå en uppföljning då jag ska vara ombytt och prova på olika övningar. Vem tror ni fick vara försökskanin när jag kom hem, jo plutten. Han klarade av alla mina test så hans motorik är bra (om någon nu undrat över det, inte jag).  ........................... ....................................................

.............................................Ursäkta att jag försvann en stund! Jag var tvungen att avbryta skrivandet för att duscha Samuel! Men nu är jag tillbaka men bara ett par minuter. Ska strax borsta tänderna på den lille mannen och sen läsa sagan om Sune. Men vi ses kanske imorgon och då kanske med ett par kort från min beställningar. Jag fick ett paket idag men väntar på ytterligare 2. Jag tror båda 2 kommer imorgon och då blir jag väldigt glad!

Ha det så syns vi snart!

Kommentarer
Postat av: Jempa

Här kommer iallafall en kommentar...



Elias har absolut inga fel på motoriken, han har sammanlagt suttis max 20 minuter i babysittern i hela sitt liv. Han avskydde den från första stund!

2009-03-12 @ 21:31:22
URL: http://www.metrobloggen.se/jempagirl
Postat av: Liv

Det är bra! Samuel har suttit i den men bara korta stunder då vi har ätit ibland och ibland om jag städade men max ca 10-15 minuter i stöten och inte ens varje dag. Jag köpte ingen förrän han var ca 3 månader så motoriken är 100% . Men grejen är att om inte detta tränas så tappar barnet nackstabiliteten. Det är det som är det viktiga! Och det ska tränas i förskolan och i skolan på gymnastiken.

2009-03-12 @ 21:59:28
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Annika

Kikar in här hos dig och tänker genast, att jag kommer tillbaka när jag har mer tid,,,,vad gillar du att pyssla mest med??



Ha en trevlig helg!

Kramis Annika

2009-03-13 @ 14:19:35
URL: http://absolutgarn.blogspot.com
Postat av: Eva Magnusson

Hej lilla gumman! Synd att jag inte kan blogga på tåget, där hade jag haft bra möjlighet annars, men man kan blunda en stund, ganska skönt att sitta och nicka lite till tågets monotona dunkande.



I morgon kommer Kim hit och skall vara elektriker och då skall han ha grejer med sig, både smycken och böcker och då skall du få veta vad jag tycker!



Saknar er så mycket, både dig och din familj och Yonna och hennes familj och Kim. Hoppas vi kan hitta någon möjlighet där vi kan träffas alla samtidigt nu under försommaren kanske.



Kram mamma

2009-03-13 @ 19:15:00
Postat av: Liv

Hej Annika! Tack för titten! Du är varmt välkommen tillbaka! Innan jul höll jag mest på med luffarslöjd och började så smått med mina trasselhjärtan. Nu efter jul är det smycken för hela slanten! Så smyckestillverkning måste jag svara på din fråga.

2009-03-13 @ 21:15:22
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Yonna

Sorry att jag inte kommenterat på länge med det är inte för att jag skulle tycka att din blogg är tråkig, gillar att läsa om vad ni har för er uppe i Norrköping. Lisa hejade också på EMD idag och satt och skrek och gal som en stucken gris. Hon blev jätte besviken när de inte fick så många poäng i början. Jag hade ingen direkt favorit men jag älskar låten snälla snälla men det skulle inte passa till att gå vidare. Saknar er jätte mycket. Massa kramar

2009-03-14 @ 22:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0