In english, please!

Min mamma och en av hennes kusiner har fått kontakt genom facebook och nu har denna kusin addat mig med. Hon gillar min blogg iaf bilderna, hon kan inte svenska nämligen eftersom hon bor i USA. Jag är inget duktig på engelska och vågar inte skriva för alla stavfelens och grammatikens skull men kanske lite.

Hello my readers in USA!
This blogg is about me and my family. I also writes a little bit about the things I like to do. Now I´m into making my own jewelry. You can find pictures of them to the right under "smycken". I live in Norrköping with my fiance Mattias and our 7 year old son Samuel. I work in a school with kids in the agees 6-12. I was born in Helsingborg but after my education i couldn´t find work there so I moved to Stockholm and worked there for 2 years. In that time I meet Mattias on the Internet and feel in love so I followed my heart and moved again. Now have I lived here 10 years and I like it here but I miss Helsingborg. Little about me....... It´s nice that my mother found you. Bye for now!

Klanka nu inte ner på min engelska för då vågar jag aldrig skriva igen. Det gick lättare än jag trodde men stavfel är det säkert!

Idag trodde jag att solen skulle skina för det stod i tidningen igår men solen lyser med sin frånvaro. Vi ska till Smedby på eftermiddagen och äta mat.

Igår hade jag och familjen en mysdag. Inte många måsten utan en loppardag som behövs ibland. Jag rensade bland Samuels kläder och tog bort sånt som är för litet eller trasigt. Det blev lite mindre i lådorna men inte mycket. Idag ska jag försöka rensa ut våran walk in closet (klädkammare) så att vi iaf kan gå in utan att saker trillar på oss. Jag måste kasta saker men det har jag så svårt för. Jag kommer bli en sån här samlare som jag sett på "rent hus" om jag inte skärper mig. Mattias säger: Det här kan vi väl kasta? Jag ba: Nej, det kan vara bra att ha... När då...?? Aldrig! Jag måste bli bättre på att kasta eller sälja av saker. Jag har sparat alla Samuels kläder, leksaker och andra saker han haft när han var liten. Jag sparar mina gamla träningskläder fast jag har fått nya och fast jag inte tycker de är sköna osv... SKÄRPNING LIV!

NU ska jag rensa när jag är på detta humöret och vet att jag måste sortera!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Man förstod var du skrev iaf.. och det är väl huvudsaken.. .. Du ska höra min Engelska..där hittar man mycket fel.. hahah. Ses i smedby sen.. Kram

2009-06-14 @ 15:34:06
URL: http://www.metrobloggen.se/JosefinHurtig
Postat av: JonnamedJ

No shit när det kommer till sparandet! Jag försöker ju rensa ur hemma hos oss nu, men det går sådär. Funderar på om man skulle ha loppis i sommar och sälja grejerna, vill du med? Vi har ju iaf en del av Samuels saker, om man säger så. ;)



kram på er!

2009-06-15 @ 14:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0