Första skolavslutningen.....

Idag var det Samuels första skolavslutning! Han hade inte tur med vädret, det regnade och regnade och sen regnade det lite till. Han skulle lämnas kl. 8.00 i sitt klassrum och jag valde att stanna kvar istället för att köra fram och tillbaka. Eftersom det regnade så skulle avslutningen vara i matsalen och den är inte så stor om du tänker dig att den var mer än halvfull när Samuels klass hade lucia där. Nu skulle alla skolans elever + föräldrar, syskon och far- och morföräldrar vara där. Jag gick bort 8.20 för att ta plats och då hade det redan kommit en del vuxna. Jag höll plats till Mattias för han sov när vi åkte hemifrån eftersom han jobbar ikväll. Han kom kvart i 9 och då var det redan fullt. En del vuxna stod utanför i regnet och tittade in och många stod i korridoren och såg absolut inget. Kompisar till oss stod där så jag tog kort på deras son för jag hade sådan tur att Samuel och han hamnade precis framför oss. När barnen traskade in med 6:orna i spetsen var det ett sådant sorl så det uppmärksammades knappt att ungarna kom. Eleverna fick knappt inte plats och många barn syntes inte. Allt detta är ju vädrets fel för ute tror jag det hade blivit bättre.
Men vädrets makter kan jag inte styra över tyvärr!

När det började så började det bra! Kanonbra låtar och bra framträdande. Olika barn sjöng solo eller spelade instrument. Samuels klass + den andra 6-års gruppen sjöng "Jag sitter på ett berg" medan 1:orna sjöng några verser från Majas alfabetssång. En kille i 4:an sjöng Norges bidrag "Fairytale" och han gjorde det så bra att jag fick tårar i ögonen. Han var så nervös i början att han höll på att komma in fel i låten men sen fann han sig och vi i publiken började klappa takten och då tog han i och då släppte nervositeten. Vilken kille att vara modig! När det var slut samlades ungarna i klassrummet igen för kramkalas och ungarna fick ett papper där det stod "glad sommar" på. Sen åkte jag hem och lämnade Samuel medan Mattias tog cykeln i spöregnet. Efter det åkte jag till jobbet och jobbade några timmar.
  
         

Över till något oroväckande:
    
Jag vet inte om ni ser eller förstår men jag ska skriva och förklara. Detta är 2 kort på vårt nyrenoverade badrums tak! Det är en rejäl spricka och en luftblåsa! Oj... tänker ni, det är inte bra! Nej, det är det inte! Jag vet ju att grannarna ovanpå oxå hade fuktskador och när de var klara med vårt skulle de upp till dem för samma renovering. Nu är jag orolig att deras fukt kommer ner till oss och att de måste börja om igen hos oss. Jag hoppas och tror inte det men man vet aldrig. Mattias har kontaktat hyresbostäder ang detta så väntar vi på svar. Jag återkommer med mer info när vi fått svaret. Nu ska jag mysa med min plutt som har gått 1 år i skolan redan!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det är något speciellt med skolavslutningar.

Kram

2009-06-14 @ 10:04:06
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Bloggblad

För mig har skolavslutningar tappat lite av charmen, jag har nog varit på för många. En period i mitt lärarliv kunde jag spela på tre olika avslutningar samma dag... blir inte lika gulligt med "Du ska inte tro..." då.



Men - jag slår vad om att om jag får vara med på barnbarnets första, då kommer jag att sitta där med tårar i ögat...



Glad sommar!

2009-06-15 @ 14:48:00
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0