Helgen som varit!

Det blev inget inlägg igår eftersom jag umgicks med mina syskon under hela dagen! Igår var vi iväg en stund runt lunch och åkte skridskor. Eller rättare sagt, Samuel åkte skridskor och vi andra tittade på. Jag knöt på mig mina en stund och åkte ett par varv men dels fick jag kramp i fötterna (som vanligt) och dels har jag ingen ork efter magsjukan. Vi åt lunch där, äggmackor och varm choklad, mums!

Efter det åkte vi hem så att Samuel fick byta kläder. Han skulle på kalas på Busfabriken. Tack Eric för inbjudan!
        
                       
Första kortet är på Samuel och hans kompis Eric. De lärde känna varandra på dagis. Sista kortet är min syster Yonna, min bror Kim och sonen och deras kompis Trica.

På kvällen vid ca 22.30 började vi spela Monopol. Samuel sov igenom detta och jag kan inte förstå hur han lyckades med det! Det började urdåligt för mig och jag förlorade 10000:- bara på första rundan. Andra rundan började jag köpa tomter och blev nästan bankrutt på kuppen men turen vände och jag avgick med segern kl. 01.15. JAG VANN!

Idag vaknade syrran upp med magsjukan! Inte kul alls! Men vi andra passade på att gå ut nu när snön äntligen kom till oss. Jag märker av att jag fortfarande inte är helt återställd för jag mår illa och har inga krafter alls. Jag åkte bara en gång i backen, jag som älskar att åka. Men Samuel, Mattias och Kim åkte desto mer.
       
Sen hade grabbarna snöbollskrig! Den som blev träffad 3 ggr dog!
       
Efter vår utelek åkte Samuel och jag till Streetdancen. Han dansade, jag läste, Mattias lagade lunch, Yonna sov och Kim vilade. Yonna hoppade lunchen av förståliga skäl men vi andra  åt och då sa Kim att han började känna sig lite kass i magen. Opss.... Detta måste vara den mest smittiga magsjukan jag har träffat på någonsin. Jag har även lyckats smitta en arbetskamrat på hennes födelsedag idag och allt. Förlåt Jenny! Grattis på födelsedagen!

Kim och Yonna åkte hem vid 15-tiden men Kim kom inte så långt innan han var tvungen att stanna för att kräkas. Usch... Det känns som det är mitt fel men jag hade faktiskt sagt åt dem att både jag och Mattias var sjuka. Nu är Kim hos Yonna i Kalmar för att sova där för att sen imorgon (om han orkar) köra hem till Malmö. Det är skönt att han inte åkte vidare i det dåliga väglaget och mörkret i hans tillstånd. Själv är jag inte helt återställd och ska vara hemma från jobbet imorgon för att ta det lugnt och hoppas på att illamåendet går över.

Ja, detta var min redogörelse för hur denna helgen har varit! Ha det bra så bloggas vi en annan dag! En sak till... imorgon kanske jag kan hämta vår dator som då ska vara fixad! Hoppas, hoppas!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Full fart hela helgen,.. ursch för magsjukan, den smittar som bara den... Hoppas ni mår bättre snart.

2009-02-23 @ 11:50:17
URL: http://www.metrobloggen.se/JosefinHurtig
Postat av: mattiz

så märkligt att den som var bank helt plötsligt "vann"....sen hade jag haft chansen men alla ville sova så.....

2009-02-23 @ 11:50:29
Postat av: Liv

Du vet att jag inte fuskade! Jag hade bara världens tur.

2009-02-23 @ 16:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0