Vädret...kan det hålla i sig..??

Det är ju så fint vårväder att jag bara känner mig lycklig! Visst, alltid trött men ändå någon sorts lyckokänsla! Det är så härligt och jag har en ny cykel som är så bra och så fin och så underbar....speciellt nu när jag har höjt sadeln (kvinnor kan). Idag cyklade jag och Samuel till Halvars (undrar om det var därför jag köpte cykeln) och åt glass. Samuel hade bestämt redan innan att han skulle ha chokladglass men sen träffade han 2 klasskompisar i kön som hade valt barnens favorit och då ångrade han sig. Glass och godis på samma gång..mums!
upplagg6
Själv tog jag 2 kulor, 1 med saffransmak och 1 kula mjölkchoklad! Oj...vad gott det var! Dessa smaker smakade bättre än de smaker jag tog sist vi var på Halvars.

Efter all glass var vi tvugna att cykla lite för att smälta glassen. Vi cyklade en liten runda och till slut hamnade vi på Ektorpsringens skolgård där det finns en stor fågelbogunga.
Fågelbogungan
Det är bra för barn och även vuxna att gunga har jag hört om på 2 kurser jag gått på. Så nu fick sonen gunga och jag kan lova att han gunga högt. Efter ett tag var det min tur och jag blev smått illamående. Sen drog vi hemåt igen efter ett stopp på LIDL för att köpa dricka till Samuels skogsutflykt imorgon. På tal om imorgon så ska Samuel gå på disco på skolan då. Han har pratat om detta disco hur länge som helst. Imorgon är det dax!

Nu är plutten ute på gården och leker med grannbarnen! Jag ser honom ibland och ibland hör jag honom och det låter som om han har kul! Själv har jag parkerat mig framför datorn för att skriva ett inlägg här. Nu när vädret är finare så kanske inläggen blir färre, kanske inte varje dag men nästan!

Imorgon är det fredag! Jippiieee.... I helgen ska vi fixa med Samuels kalasinbjudningar! Det är dags att skicka ut dem för den 10:e maj är det dax. I år ska kalaset vara på Åby badet med fritidsgård. Det ska bli kul och Samuel ser fram emot det. Han fyller ju 7 år den 7:e maj!

Nä...nu ska jag gå ifrån datorn och gå ut på gården för att se vad Samuel gör och för att få lite frisk luft igen. Måste passa på för vädret kanske tar slut snart, vem vet!?! Ha det!

Kommentarer
Postat av: Linnea

å vad gott det låter med glass, Halvars har jag hört talas om. Några somrar var vi på Smultronstället i Söderköpinge, det är verkligen värt ett besök eller jag menar flera:-)



KRAM

2009-04-16 @ 19:59:45
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Liv

Nej, om du är i Sörping så är glassen på rådhustorget godare! Men den har ju smultronstället många fantastiska glassupplägg!

Glass är gott!

2009-04-16 @ 20:21:29
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: anna

Heeej Liv visst är vädret härligt? Och ännu ljuvligare att vara ute i när man har ny cykel! :-)



Vi har inte varit på Halvars än i år, men det blir snart premiär! Igår skulle vi gå och fika på Villa Nestor med mina föräldrar (vid Vägträffen) och då verkade det vara stängt?! Vad trist i så fall för det fiket var verkligen mysigt och bra, supergott fikabröd också.



Nu ska vi åka ut till torpet. Jag har skickat iväg mina föräldrar och mina barn i förväg, Niclas och jag ska åka direkt när han slutar jobbet och ta vägen förbi IKEA... ny bäddsoffa till torpet ska det bli!



Kram

Anna

2009-04-17 @ 14:40:49
Postat av: Yonna

Åååhhh, jag tar tåget till Norrköping i morgon och så går vi på halvars... eller ni kanske kan skick en glass på posten till mig

2009-04-17 @ 22:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0