Helgen...

...har varit helt underbar!

I fredags slutade jag tidigt och när jag
hämtade Samuel så passade han
på att åka skridskor på skolans is.
Efter det blev det en kort shoppingtur innan
vi åkte hem och inledde helgen!

Det blev lite nötter framför Let´s Dance
och sen en tidig kväll.

På lördagsförmiddagen for vi ut till Sörsjön
för att åka snowracer, platta och skridskor.
Vilken häftig backe det är där!


Här ska det åkas
och här åks det!
Vilken fart det blir i backen!



När vi hade åkt i 2 timmar var det dags för lunch!
Äggmacka, grillad korv och varm o´boy!
Kan livet bli bättre i denna underbara vinter vi har utanför dörren??
   

Sen var det bara på det igen i backen!


Till slut tyckte både Samuel, jag och Mattias att det räckte
så då gick vi och hämtade Samuels skridskor i bilen.

     

Mattias hittade den perfekta stolen!

Kungastolen!



Väl hemma efter många timmar ute i den friska luften
så hittade Samuel värsta istapparna!

Inte de längsta för dem hade han redan plockat ner!

Lördagseftermiddagen blev lugn
med en god middag framför tv:n.
Bakad potatis med olika röror
och sallad, MUMS!

Söndagen har varit en bra dag oxå!
Vi började med bandyskola,
fortsatte med streetdance
och avslutade med mys och lite städ.

Imorgon är det jobb igen!

Ha en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Däruppe vid Sörsjön är det för ljuvligt! Förr om åren när ungarna var mindre åkte vi dit minst en gång om året, fast vi åkte enbart skidor... vi låtsades inte om att det fanns nån backe, så våra ungar med medtvingade ut i långspår redan från tidig ålder.



Jag saknar det... men det är för stor apparat att få tag i rätt pjäxor och stavar och ... nej, jag går med gåstavarna istället.

2010-01-25 @ 17:31:43
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0