En härlig helg!

Min helg har varit den bästa på länge!
Kanske för att jag längtat efter semestern efter ett långt och tufft (jobbet) år.

Jag och Samuel inledde helgen med att vara barnvakt åt våra fd grannars barn, Gino. Vi hade köpt med oss McD mat och det åt vi samtidigt som vi tittade på Lejonkungen. Efter det gick vi och lekte. Ni ska få se hur kul Samuel och Gino hade:

Visst är de söta ihop? Samuel älskar verkligen Gino!
Gino ska tillsammans med sina föräldrar flytta till Irland om 2 veckor och vi kommer verkligen att sakna honom (ja, även Jonna och Christoffer, givetvis).
Lite fler bilder från vår lek:
   

Lille vildingen Gino gör som stora vildingen Samuel
och klättrar upp i masten.
   

Vilken sötis va?
Näst sötaste ungen i världen!
Vi kommer att sakna dig Gino!

På natten kom föräldrarna hem och avlöste mig så att jag kunde åka hem och ladda inför min utekväll!
Ni som känner mig vet ju att de kvällarna är lätt räknade!

På lördagen kom svärföräldrarna och hämtade plutten och min heldag/kväll kunde börja!
Vi fick skjuts av Kima ner till Munken eftersom det regnade och där tittade vi på "Pork from Cork". De spelade redan kl. 15 så efter det gick vi och käkade och gick sedan hem till Kima där vi började inta alkoholhaltiga drycker. Kl. 18 var det dags igen att gå ner till Munken och titta på en kille som kallas för "Guvenören". Vi mötte upp en hel del kompisar där och vi hade jätttrevligt. Vi satt där och pratade och lyssnade på bra musik fram till ca 21.40 då vi gick till "Trägår´n" för att lyssna på ett Norrköpingsband som heter "Roxanne". De spelar reaggemusik och det gör det riktigt bra.

I början av klippet presenteras alla bandmedlemmarna men efter det kommer en av deras bästa låtar så hoppa över presentationen eller se den. Det är värt väntan, jag lovar!

Detta är på en av deras årliga spelningar ute på Arkösund!

Min kväll fortsatte kan jag lova! Roxannes spelning höll på en timme och vi var kvar 2 timmar efter det. Jag fick en cd-skiva av en kille från bandet och den har spelats flitigt idag.
Jag har aldrig varit på Wasa (ett uteställe) så jag drog med mig Mattias dit och där träffade jag ett par innebandykompisar och fick dansat. Det var så mycket folk där så vi gick till McD. Mattias behövde lite nattamat och jag behövde dricka vatten. Sen var det hemfärd och väl hemma stupade jag i säng.

Vilken rolig eftermiddag/kväll jag hade!

Idag vaknade jag sent av att Mattias skramlade i köket där han gjorde brunch till mig.
Amerikanska pannkakor, bacon, te och mackor.
Mums!
Jag duschade och stack till F13 där jag tittade på softboll och sen hämtade jag Mattias och drog till Smedby för att hämta plutten. Där fick vi som vanligt mycket god mat!

Nu är jag trött!
Det har varit en helt kanon helg att inleda min semester med!

God natt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Va mysiga bilder och vilken fin film! Gino skrattade högt nu när han såg den och sa "Schamel ramla!" :D Tack så mycket för barnvakten... Ni måste komma och hälsa på sen när vi kommit i ordning. Kram!

2009-07-13 @ 09:01:04
Postat av: anna

Hej Liv, vad härligt att du (äntligen) har semester nu! Din blogg är superfin. Jag tittar in och försöker läsa ikapp då och då men nu på sommaren har jag inte tillgång till internet så ofta...



KRAM

A

2009-07-13 @ 14:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0