En helg.....

...gick förbi med raketfart!
Som vanligt känns det som just nu.
Men tiden fram till jul kommer väl att gå fort!

I lördags åkte vi till Haga Cykel för att kolla in en julklapp till Samuel
och sen åkte vi och handlade mat inför eftermiddagen
då Mattias familj skulle komma på kalas.
När vi kom hem så städade vi klart det sista
och Mattias förberedde maten.

Kalaset blev himla bra och maten var god.
När det var dags för Mattias föräldrar att åka hem
så tog de med sig Samuel så att
jag och min man skulle kunna gå på bio!
Vi såg "Luftslottet som sprängdes" på den
sena föreställningen kl. 21.00.
Vad bra den filmen är, alla 3 delarna är
så suveränt bra.
Jag ska köpa boxen när den kommer ut!


På söndagen åkte vi till Smedby för att hämta Samuel
ganska tidigt eftersom det var bandy kl. 10.
Det är så skönt att börja söndagmorgonen med 2 timmar ute,
jag blir så pigg och känner mig liksom friskare.

Efter det så åkte vi fritidsgården för att lämna tillbaka bord och stolar
och för en gångs skull fick jag vara med Mattias och hans kompisar
när de körde innebandy.
Det var himla kul men mina benhinnor gjorde sig påminda.


Sen åkte vi och duschade för att sen åka iväg
för att kolla in julklapp till Samuel igen.
Denna gången åkte vi till Team Sportia och Sportex.

När det var klart så skjutsade vi Mattias till stan för
han och hans jobb var bjudna på julbord.
Efter det åkte vi hem och bara slappade men då var klockan 4.

Igår jobbade jag först sen åkte jag till Samuels skola
där det skulle vara julspel!

Samuel skulle för fjärde året i rad vara stjärngosse!
Här kommer ett kort filmklipp när han och en kompis
i klassen sjunger solo på staffansvisan!
Samuel sjunger andra versen som börjar så här:
"Femte fålen appelgrå"

Eftersom det var mörkt i matsalen så ser man
inte så mycket men man hör desto mer.
Samuel sjunger starkt och bra!
När blixtarna lyser upp ser man Samuel.
Han är stjärngossen närmast kameran.

Efter sången var det fikastund och vi fick se en utställning
där deras olika arbeten låg framme.
Det blev även lotteridragning och
farmor vann en vinkaraff och ett ljusänglaspel
som hon gav till Samuel och Samuel vann
en jättefin kartbok för barn.

När julspelet var över körde jag vidare till Söderköping
för att bowla och äta jultallrik.
Att bowla var så kul men
maten kunde jag struntat i!
Grå, kall och allmänt trist
var omdömet om maten från alla.

Men men....jag blev ju bjuden
så jag ska väl inte klaga men mätt blev jag inte.

Idag har Samuel blivit vaccinerad med den andra sprutan
och det gick lika bra som förra gången.


Bilen har blivit tvättad
och sen gick den igenom besiktningen utan problem.

Så nu tar plutt och jag det lugnt hemma!

Ha det så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0