Samuel är sjuk!

I lördags fick han ont i magen på busfabriken och då började magen krångla!
I söndags fick han feber och då körde det ihop sig!

Jag VABade halva måndagen,
Mattias halva tisdagen.
Idag VABar jag hela dagen,
imorgon 2 timmar och på fredag är Mattias ledig.

Jag var hos läkare med honom idag och det visade sig
att han troligtvis har haft/har magsjukan.

Det fattade ju inte vi utan vi trodde att han spydde av den höga febern,
han brukar ju göra det.

Om inte magen kommer igång idag eller imorgon
så blir han hemma även fredag.
Jag har köpt Proviva till honom nu
och det känns som att magen börjar komma igång.


Idag har jag fått gjort en hel del!
Städat, läkaren, apoteket, affären,
sett film, sett på "Sofias änglar", byggt lego,
vattnat blommor och pysslat.

Jag måste ta tag i att fota det som jag pysslat på kvällarna!

Filmen jag såg heter
"I rymden finns inga känslor"
och den är väldigt bra.
Den berör samtidigt som den är rolig.
Filmen handlar om tonåriga Simon som har "aschberger".
Han kan inte bo med sina föräldrar utan flyttar hem till sin bror Sam.
Simon har väldigt många regler och tidpunkter som måste följas.
Han tycker inte om förändringar.

En helt underbar film!





Han måste har röda och blå kläder på sig.
Han älskar runda saker!

SE DEN!!

Ha det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0