2011

Jaha...då var det ett nytt år!
Härligt!
Undrar vad detta år ska föra med sig.

Såg precis en lista hos en annan bloggare om hur hennes 2010 varit
men jag tänker inte göra en sådan.

Jag måste få säga att 2010 var ett bra år!
Nu hoppas jag att 2011 blir lia bra eller bättre.

Nyårsafton firades här hemma tillsammans med
min mamma och hennes sambo Leif.
Mattias lagade maten såklart.
Han ville fira hemma eftersom han ville laga maten
istället för att äta hämtmat (catering).

Samuel fick sin sista julklapp av mormor och Leif.
Det var ett par dötuffa skridskor.
POINT ZERO PERFORMANCE BLACK / SILVER
Det är såna som jag vill ha!
Vi var ute igår och han provåkte
och det gick kanon...han har inte glömt bort hur man åker!

Vi gick den årliga nyårspromenaden
här i stan för första gången.
Förra året var det 40000 som gick och det var
säkert lika många eller fler som gick i år.
Ljuskronorna, lampbelyst vattenfall
och avslutningsvis fyrverkeriet var toppen.

När vi kom hem gjorde vi maten
och dukade fint i vardagsrummet.

FÖRRÄTTEN:
Hummer och räkcocktail
på en bädd av sallad och honungspomelo

HUVUDRÄTTEN:
Helstekt oxfilé
med potatishalvor
Sugarsnaps och färsk sparris
Fikon och rödvinssås

EFTERRÄTTEN:
Kex och ost

Gissa om vi vart mätta!


Igår var vi hembjudna till Mattias föräldrar
för att umgås och äta.
Vi fick lax i ugn och mandelpotatis
Fräsch sallad
Kokt sparris
Citronsås

Ost och Kex

Kaffe och saffransmuffins

Gissa om vi vart mätta!


Idag åkte mamma och Leif hem
och nu vilar vi upp oss!
Jag surfar och bloggar,
Mattias tittar på fotboll
och Samuel leker på rummet.

Imorgon är vi oxå lediga hela familjen!


GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET
önskar jag, Mattias och Samuel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0