Makramé

För några år sedan gjorde jag makraméarmband
i lite olika färger och olika sorters trådar.

Men eftersom jag slutade glömde jag bort hur jag hade gjort så
jag lånade en bok på biblioteket och
idag har jag gjort 2 st. 1 till mig och 1 till Samuel!

Det var inte särskilt svårt men lite knepigt att komma ihåg
vilket håll jag knöt på sist.
Jag knyter åt båda hållen varannan gång
så det blir rakt.
Knyter jag samma knut hela tiden blir det snurrat.
Det ska jag oxå prova för det är snyggt det med.
  
Dessa blev inte helt bra men de duger åt oss som
nybörjararmband.

Jag skulle haft glittriga silverpärlor oxå men det var
för litet hål så jag gav upp helt enkelt.

Nu kan jag detta och ska visa det för ungarna på jobbet.
Jag tror att de ska fixa detta iaf om de kör samma knut hela tiden.

3 inlägg på samma dag,
undrar om jag är på G att bli sjuk!
haha...Nej bara sugen på att skriva!

Ha det gött alla mina vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0