God fortsättning....

....på det nya året!

Jag hoppas att Ni alla får ett mycket bra år 2010,
för det tänker jag ha!

Nyårsafton firade vi hos pappa och Ann-Sofie
i Dalshult, Perstorp!
Det bjöds på god mat:
Förrätt: Skaldjur, äpple och något syrligt
Huvudrätt: Oxfilé med potatisbakelse och kantareller och sugarsnaps!
Efterrätt: Sockerkaka, glass, maräng och bär
som åkte in i ugnen precis innan servering.

MUMS
för alltihopa!

Vi åkte en kort sväng nerom Malmö för att hälsa på mamma!
Vi tog en fika på stan med Yonna,
årets första och sista semla blev det!

Nu är vi hemma igen och idag åkte det mesta av julen ut.
Granen barrade så det stod härliga till
så den var tvungen att åka ut.
Nu är det bara ljusstakarna kvar
och en prydnadsgran kvar!
Det åker 20:a Knut!
Idag har Mattias tvättat i tvättstugan
all 60 tvätt
och jag har kört 3 maskiner
40 tvätt här hemma!
Vi har städat och packat upp det sista
så nu är det hyfsat fint här hemma.

Mattias har lagat 2-rätters idag
eftersom det är trettondagen idag!
Till förrätt fick Samuel och Mattias toast Skagen
medan jag fick toast Lindström (skinka och pepparrot)
Fläskfilé provecale blev det till huvudrätt!

MUMS!

Imorgon börjar jobbet igen och nu är det långt till de
här röda dagarna mitt i veckan!
Nu blir det jobb 5 dagar i veckan
hela vintern och våren!

Ha det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0