En hel vecka!

En hel vecka utan inlägg!
Usch...men jag har faktiskt oxå mått usch!
Jag har även jobbat en hel del!

Men nu tar jag nya tag igen!
Idag har vi - 12,3 grader kallt
men imorse var det -18.

Både Mattias och jag är lite halvrisiga,
snoriga och förkylda
medan sonen är frisk och pigg.

Igår var jag på minnesstund för min kollega
som gick bort strax innan jul.
Vi höll till i Västra Husby kyrka
och det var himla fint.
En man som sjöng med en röst
som gjorde att jag fick tårar i ögonen.
Vi fick tända ljus och sjunga några psalmer.
Prästen läste dikter och berättade lite om I-L.
Hon krockade ju på väg till vårt Luciafirande i kyrkan
och nu blev det som att vi slöt cirkeln.
Det kändes fint och som ett bra avslut!

Idag är det lördag och det borde vara fest på G
men Mattias jobbar ikväll så vi har lördagsmyst
på förmiddagen istället.
Vi såg "Sommaren med Göran" och vi
åt en riktig Kretafrukost.

Stranden Elefonissi

Nähä...nu tror jag att jag ska ta mig ett bad!
Måste väl ut på en promenad oxå
innan kvällen är här.

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag hörde att prästen var nära att säga "knyta ihop påsen" - men det är ju egentligen ett förskräckligt sätt att uttrycka det, så det var väl tur att hon halkade över till att sluta cirkeln.



Men det var en fin stund - gemenskap som gör det lite lättare att gå vidare.



I dag har det börjat klia i min hals...

2010-01-30 @ 21:56:22
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Bloggblad

Jag menade inte att du måste ändra, jag tänkte själv just de orden när prästen började säga så, men kände att det lät rätt malplacerat.



Två treo fixar halsen åt mig idag så att vi kommer iväg till dotter och dotterdotter i Linköping... får låta bli att pussas så mycket som vi brukar.

2010-01-31 @ 11:01:56
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0