Skönero!

I lördags var vi på skördefest a´la Skönero!
Skönero är en gård med massor av kor och tjurar där de producerar kött.
Kött i mängder och alla dess former!
Det var massor av folk där så det tog sin lilla tid att parkera
och sen att ta sig till gården.
När vi kom fram började Samuel med att hoppa i en halmhoppborg.
Det visade sig inte vara så bra då han fick utslag på armarna.
De kliade men de försvann innan kvällen.
Vi ställde sen oss i kö för att få provsmaka allt kött som går att få av en ko.
Det var mycket som var gott men en del som var mindre gott.
Deras kebabkött var helt underbart och ostkorven smakade vi både en och 2 ggr.
Vi såg Per Morberg stå mitt i en folksamling och laga mat.
Det var kul att ha upplevt detta!

På vägen hem stannade vi till vid Klädladan utanför Gusum
för att fika och leta efter skor till sonen.
Vi hittade ett par riktigt fina för 125:- som han kan ha i skolan,
på utegympan och på gården.

Vi stannade även till vid en liten skog för att leta kantareller
och jag hittade en halv korg.
Mattias och Samuel gick åt ett håll och jag tog en annan väg
och efter en stund så sa vi att vi skulle åka hem.
Jag sa att jag inte hade hittat något medan
de hade hittat 1 kg fingersvamp och 5-6 st kantareller.
Gissa om jag lurade dem!
Båda 2 vart överraskade när de tittade i min korg.

Vi gjorde oxå ett stopp i Sörping för att handla mat
och lördagsgodis, mums.

Därefter åkte vi hem!
När vi kom hem rensade jag kantarellerna
medan Mattias lagade maten.
Köttet hade vi köpt på Skönero, kantarellerna hade vi plockat i skogen
och resten hade vi köpt i Sörping.

Mumsigt, eller hur?

   

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: anna

OJ OJ OJ vad gott det där såg ut!



Jag älskar kantareller! Har plockat ganska mycket ute vid torpet. Trodde de var SLUT nu men det är de alltså inte, jag kanske måste ut en sväng med korgen igen...



G älskar också svamp medan I vägrar smaka... (men plocka vill han gärna vara med på).



På lördag åker vi till Frankrike och är borta en vecka. Det ska bli kul! När vi kommer tillbaka kanske vi kan se till att killarna får leka. Det var ju så länge sen!



Kram

Anna

2009-09-23 @ 18:50:42
Postat av: Liv

Hej Anna!

Gud vad kul att åka till Frankrike så här mitt i hösten. Samuel äter inte heller svamp men följer med ut och letar annat som tex fingersvamp. Samuel är ju hemma de flesta eftermiddagarna efter 16.30 så det är bara att vi bokar om de vill!

Ha det gött i Frankrike och mys riktigt mycket!

2009-09-24 @ 17:02:15
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0