Rådjur...

...mitt i vägen!

Igår när jag körde från jobbet så stod det helt plötsligt 2 rådjur mitt i vägen.
De såg ganska förvirrade ut!
Konstigt!!
Jag stod på bromsen och det gjorde nog bilen jag mötte oxå.
Men givetvis valde det ena rådjuret att springa ut precis framför mig.
Jag lyckades nästan väja undan så det blev ingen riktig smäll men
jag touchade iaf rådjurets bakdel.
Djuret sprang in i skogen och jag körde vidare
eftersom jag hade bilar bakom mig.

Hjärtat slog i 190
och jag visste inte vad jag skulle göra
men jag körde in till sidan
och ringde hem till Mattias.
Jag vet ju att det är lag på att ringa polisen
men i paniken glömde jag det.
Mattias påminde mig och gav mig numret.
Jag ringde, åkte tillbaka för att märka ut platsen
och sen åkte jag hem.
Bytte om i all hast för att åka och träna.

Lite oroligt var det att åka till jobbet i morse
och jag körde ganska försiktigt.
Min markering hängde kvar även vid lunchtid
när jag åkte hem.

Lite dramatik i mitt liv!

P.S Bilen klarade sig utan skråmor D.S


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Fy tusan så otäckt! Fast ibland är det bra att bli påmind om att det ju faktiskt finns en massa djur... och att man måste tänka på det.



Nu sitter jag och surfar och läser bloggar i stället för att göra det jag ska... Himla bra dans i inlägget nedanför. Härlig rytmkänsla!

2009-10-21 @ 14:56:47
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0