Bröllopsresan!

Några kort till från bröllopet!
     
På det första kortet syns det hur nervösa och sammanbitna vi var!
I mitten där försöker vi slappna av lite,
medan Samuel är coollugn.


MIN MAN!
Han är så gó!

Nu ska jag skriva vidare om vår bröllopsresa!
Vi hade bokat en kryssning till Tallin i Estland.

Efter bröllopet så körde Matti oss till Frihamnen där Baltic Quuen skulle avgå 17.45.
Vi gick ombord, installerade oss i hytten och gick för att reka.
Tillbaka i hytten gick jag och ringde till min familj
medans Mattias och Samuel gick till "Lotte Village",
ett lekrum för barn!
  
Där fanns det myshörna, bollhav, tv, leksaker och videogames.
Samuel trivdes där!

Efter det var det Mattias tur att ringa!
Kl 20.00 hade vi bokat buffén och dit gick vi för att inta
bröllopsmiddagen.
Det var inte riktigt min mat men jag åt och blev mätt!
Dessertbordet var däremot min melodi!
Där fanns det att välja!

Kvällen avlöpte med besök i puben, baren, loungen och diskot!
I puben var det roligast för trubaduren var så bra och efter honom blev det karaoke.
Mattias skulle sjunga för mig men bangade pga att det var för mycket folk.

På morgonen så åt vi frukostbuffé och den var suverän!

Där fanns allt som man kan önska!
Mätta och belåtna gick vi av båten för att uppleva Tallin.

Tallin var en kall stad men mycket vacker, iaf det vi såg.
Så mycket gamla hus och kyrkor.

Vi hittade även ett Oriflamekontor och var tvungen att ta en bild till min nya svärmor.


Det första vi kom till var minnesparken för Estonia-olyckan!
Den var stor och maffig med olika minnesmonument.


Samuel tog kort på oss under porten in i den gamla staden Tallin.

  
Lite gamla, fina hus + en del av muren!
  
Ett högt kyrktorn som var pampigt bade på utsidan och insidan.

 En utomhusteater som var så imponerande!
Jag skulle vilja se en teater där någon sommar!
Vi stod och tittade en bra stund!


Ett mysigt fik vi hittade!
Samuel och jag tog varm choklad medan min man tog en öl.
Detta fik var det minsta jag någonsin sett, 2 bord med 4 stolar vardera
och ett bord vid fönstret med 2 stolar.

  
Lite häftiga inslag i stadsmiljön!
En del av muren kring staden som de gjort så himla bra
och katedralen!


Samuel hittade en hemlig gång som vi var tvungna att följa....


.... och den ledde oss hit....


.... och upp i ringmuren....


.... där vi fann en fantastisk utsikt!
Där borta syns vår båt + 2 till!

   
På vår färd vidare i staden blev Samuel akut toanödig!
Då hittade vi en medeltidsrestaurang
som var något av det häftigaste jag sett.
Jag vågade inte ta kort inuti men dock på toan.
Allt såg ut som om det var från medeltiden.
Toan var uppbyggd som ett utedass och handfatet var en träskål.
Restaurangen såg ut precis som det gör i filmer!
Den var så häftig!


Ja, ni ser ju själva!
Miljön var så underbar!
Jag som inte är så mycket för arkitektur vart totalt hänförd av allt!

 
Ett ölstopp på ett NYTT köpcentrum!


På väg till färjan igen och utmed den vägen byggs det nytt!
Kolla in det här huset!
Esterna tycker om att jobba i glas har Mattias och jag konstaterat.



Vår hytt!

 
Samuel är med och leker en lek!
Det gäller att kasta ringen på godiset som låg på golvet.
Det godiset de träffade fick de.
Samuel kastade 3 ggr och träffade 2 klubbor.
Han var nöjd!


Sitter vi i puben och lyssnar på trubaduren!
Jag med ett glas vitt vin,
Samuel med en alkoholfri drink
och Mattias med en alkoholdrink.

Klockan blev inte så mycket innan vi gick och la oss i hytten.
Samuel var dötrött och jag var likaså!
Mattias gick en kort sväng men kom tillbaka efter 10 minuter.
Det var inget kul att sitta i puben själv sa han.

På morgonen åt vi frukostbuffé igen och kl. 10 var vi i hamn i Stockholm.
Vi tog tunnelbanan in till centralen där vi låste in våra tunga väskor.
Vi gick en sväng på stan.

Obligatoriska Stockholmskortet!
Vi tog en annan sväng denna gång
och sprang på lite kul affärer.
Vi fyndade lite bl. a ett par skor till plutten,
pärlplattor till plutten och en mössa till mig.


Till lunch fick Samuel McD
medans jag och Mattias skulle äta i Kungshallen.
Det var bara det att det blev strömavbrott precis som jag skulle beställa,
så det var bara att ta sitt pick och pack och hitta något annat.
Vi gick till en Tacobar och det var MUMS....

Vi tog oss tillbaka till stationen,
packade om våra väskor
och slog oss ner för att vänta på tåget som skulle ta oss hem.

Då var vi möra!

I Norrköping kom Kima och hämtade oss och körde oss hem!
Tack Kima, det var himla snällt!
Tack till Matti som körde oss upp till Stockholm,
du är en vän att lita på!

Nu är vi åter i vardagen men detta är ett minne för livet!
Det pirrar fortfarande i magen när jag tänker på vad vi har gjort.

MATTIAS,
jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Stort Grattis! Vilken supermysig resa, jag är ruskigt avundsjuk! Själv har jag just kommit från jobbet, Ch sover och Gino är på halloweenfest med sin dagmamma, han kommer nog hem snart. Vår stora kille! Förresten, hälsa Samuel att han är duktig både på att göra film och att dansa! Jag skrattade gott åt skräckfilmen, blev imponerad av dansen och sen blev jag lite ledsen också för att jag saknar er. Kom hit på nästa resa! kraam

2009-10-28 @ 17:23:24
Postat av: Liv

Tack Jonna! Ska hälsa plutten dina fina ord! Vi saknar er med! Kram Liv!!

2009-10-28 @ 19:24:14
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Micke

Tack själv Liv. Ja, det var verkligen ett lustigt sammanträffande. :-) Ni ser ut att ha haft en härlig resa o det har vi oxå, dock ingen bröllopsresa, den sparar Maria o jag till senare. Vi är i London tills på söndag kväll o jag gör vad jag kan för att uppdatera resedagboken på bloggen, men vi har lite nätverksproblem, så jag kan inte garantera nåt. :-) Ha det bra o jag önskar er all lycka.

2009-10-29 @ 01:29:02
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: anna

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!



Gud vad härligt! Vilken underbar bröllopsresa! Så himla gulligt att S fick hänga med, det blir ett minne för livet för honom också!



Och vad FIN du var i håret + färgen på dina kläder var perfekt för dig och din nya hårfärg.



GRATTIS igen!



Anna

2009-10-29 @ 15:22:22
Postat av: Liv

Tack Micke! Fortsätter att läsa om din resa om dina nätverksproblem löser sig! (Ni som blir nyfikna kan ju klicka på mina länkar: loveliferock)

Tack Anna! Din bröllopsresa låter oxå helt underbar! Island...inte illa! Har ni det bra ute på landet? Vi saknar er här på gården! Samuel och jag ska på skridskodisco imorgon mellan 12-14 och sen blir det hem för att pynta till Halloween. Samuel ska inte gå och tigga men vi ska bjuda på frukt till dem som kommer. Visst var jag fin i håret! Jag var så nöjd...och det var himla skönt att för en gångs skull känna mig nöjd med nya frisyren! Hoppas vi ses snart! Kram Liv!

2009-10-29 @ 19:33:39
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0