Vaccination!

Nu är det gjort!
Både Samuel och jag har gjort det!
Alltså tagit influensavaccinet!

Vi åkte bara till Vrinnevisjukhuset,
följde pilarna till rätt avdelning,
fyllde i ett papper och ett vaccinationskort
och väntade sen 5 minuter.
De ropade upp vårt nummer och vi gick in
och 2 minuter senare var det klart.

Samuel fick reda på vad som skulle hända när jag hämtade honom
så han hade inte mycket tid på sig att bli nervös.
Han var så duktig!
Han satte sig först
och jag försökte avleda hans blick från sprutan
men han är så nyfiken och samtidigt rädd
så han tittade.
Knappt inget pip kom det ur hans mun
och så fort sprutan var ute ur armen
så reste han sig upp och ville inte ha plåster.
Sen var det min tur och jag vägrade att titta.
Jag var nog oroligare än Samuel!

Nu väntar jag på biverkningen!
Jag vet ju inte hur jag kommer att reagera
och inte hur plutt kommer att må senare idag och imorgon.
Men är Samuel dålig imorgon så stannar jag hemma med honom!
Han är en tuffing så jag tror att han kommer att gå imorgon.

Mattias har sagt att han ska vägra men det känns som att han nog kommer att ta det.
Jag hoppas det eftersom han är i riskgruppen pga. diabetesen.

Nu ska vi bara på det igen om 4-5 veckor
då det är dags för dos 2!

På grannskolan är det ett konstaterat fall av svininfluensa
så hela den personalgruppen åkte in och tog det!
Det känns skönt att Samuel har fått sprutan för det känns ganska sent
att ta den i slutet av november då influensan redan är på G.

Nu ska jag gå och känna efter hur jag mår egentligen!
Det känns inget än men jag är beredd!

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0