Svensexa...

...i efterskott!

Idag är det en förhoppningsvis rolig dag för Mattias!
Grabbarna har planerat en svensexa för min man.
Det jag visste var att de skulle till tropikariet där de köpt ett paket.
De kom och hämtade Mattias strax efter 12
och jag och Samuel följde med.


(Han ser lite ängslig ut)


Medan vi väntade passade Danne på att prata med släktingarna lite!

(Apan är innanför jackan, man ser svansen som ligger på benet)


Han var riktigt nervös!
Det är alltid kul att se honom så
för han ska alltid spela så tuff.
Vi åkte iväg och väl där så fattade han säkert lite vad han skulle göra.
Men att det var att gå in till ormarna och sträcka in armen till skorpioner
det fattade han nog aldrig.

(Tjejen berättar lite om vad som ska hända)


Det började med att han skulle gå in till ormarna
och leta efter en lapp med en fråga.
Mattias gillar inte ormar men att
han ogillade dem så mycket visste han nog inte.
Han ville inte lyfta dem alls.
Det innebar att han förlorade den grenen.
 
(Titta i den nedersta vänstra hörnet)

Andra grenen bestod av att han skulle
flytta undan 2 skorpioner för att få tag i frågan.
Jag visste innan att han skulle få svårt med den,
han gillar ju inte ens att ta i krabborna som vi fiskade i somras.
Jag fick rätt, han förlorade även denna gren.


(Hela hans kropp säger att detta är inte för mig)


Det började att se svart ut men då kom vi till spindlarna
och det fixade han utan problem.
Han fick stoppa ner handen i 3 behållare
för att leta efter frågan och den vann han.
   
(Visst ser han nöjd ut när han klarat att klappa spindlarna)


4:e grenen var att hämta en behållare hos krokodilerna.
Mattias trodde att han skulle gå hos dem och
tjejen som skötte allt sa inget annat.
Han fick gå till ett rum för att byta om och
eftersom jag hade packat hade jag stoppat ner min baddräkt.
Oppssss...........jag tog visst fel.
Han fick sitta i en bur och sen drog Feffe
buren framåt och när han kom fram sänktes han ner i vattnet.
På hans min förstod jag att det var kallt.
Denna gren fixade han oxå.

(Mohammed på 320 pannor)


   
(Han är modig min man)

Så kom vi till nästa och det var att leta efter lappen
i en behållare med mjölmaskar och kackerlackor.
Usch...men Mattias klarade det med förbundna ögon.

(Här väljer han ut en kompis som ska hjälpa till vid nästa gren)



Sista grenen var den han tyckte var roligast
och det var att simma ner hos hajarna.
Buren stod på botten men mellan buren och ytan
var det ca 1,5 m. Usch...igen!

(- Ska jag??)


   
(Han gjorde det!)


Efteråt fick han ta emot en tröja, diplom och filmen!
Då var han stolt och glad
(och även jag)!


Visst är han snygg med baddräkt??
Kanske nytt badmode till beach 2010!



Efteråt fick han duscha av sig saltvattnet
och grabbarna åkte vidare medan Samuel och jag
åkte till Söderköping för att checka ut deras julmarknad.


Undrar vad han säger här?

NI SKA FÅ TILLBAKA!!
(kanske)

Nu ska plutten och jag ha lite lördagsmys!
Spela lite spel, äta godis, titta på tv och dricka läsk!

Trevlig lördagskväll på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0