Hemma igen!

Nu har plutt och jag varit nere i Skåne för att hälsa på mamma, pappa och mina syskon.
Jag skulle även klara av en klassåterträff!

Mamma har flyttat till en ny lägenhet i Malmö
och hon bor nu på Rosengård.
Usch...tänker säkert ni och det gjorde jag med.
Men där bråken finns är bara en liten del utav Rosengård
och där bor INTE mamma.
Lägenheten är nyrenoverad och kanonfräsch.
Den är jättefin!

På fredagen åkte jag tåg upp till Helsingborg
för att först träffa Åsa, Kristin och deras lilla dotter, Moa.
Det blev en snabbfika och mycket prat om gamla tider.
Därefter åkte jag ner till stan för att träffa Jenny
som jag var "bästis" med i högstadiet.
Vi mötte upp 2 till ifrån klassen + en del från parallelklasser.

Kl 19.00 var det dags att bege sig till "The Tivoli"!

Detta hus var för många år sedan Helsingborgs järnvägsstation!

Vi blev bjudna på välkomstdrink och tacos.
Därefter var det dans och mingel som gällde
och mingla gjorde jag!
Det var rätt många som var där som jag kände från olika situationer
som tex. innebandy, scouter och softboll.

Jag hade väldigt kul och jag bestämde med Jenny
att vi skulle träffas i Malmö dagen efter och bara prata
eftersom det var svårt att höra ordentligt i den höga musiken.
Sagt och gjort!
Vi satte oss på ett fik i Malmö kl. 15 och
klockan 17 släckte de ner för då skulle de stänga.
Tiden bara flög iväg!

På söndagen åkte jag och Samuel till pappa!
Vi fick god fars dag fika och sen en lång skogspromenad på det.
Till mat fick vi gårdagens kalkon med stekt potatis
och det var inte helt fel.
MUMS!!

Hemvägen gick som en dans
och vi körde nonstop.
Vi var hemma precis klockan 20.
Gissa om jag var mör i kroppen då!

NU ska jag gå och läsa för min lilla älskling!

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0