Valborgsmässoafton!

Det blev kallt igårkväll! Jag frös i princip hela kvällen och då mest om händerna. Samuel hade ju varit smart och tagit på sig mössa och vantar medan jag struntade i det. "Så kallt är det inte", tänkte jag! Mattias körde sig själv till jobbet som för kvällen var uppe i Folkborgen (ungdomsdisco) i Folkets Park. Han har fått sitt lämp så nu blir här köra av kan jag tro!

Samuels farmor och farfar kom och hämtade oss strax innan 20.00. Samuel var jättetrött redan innan vi åkte så jag tvekade om vi skulle åka men efter att ha ätit så piggnade han till lite. Vi gick marknaden ner 1 gång men jag tyckte att det inte var samma entusiasm från KFUMs föreningar i år. Samuel fick pengar av farfar till godisremmar så det blev 3 surisar. På vägen upp igen hade de sådana här uppblåsbara elgitarrer och det ville plutten ha så det fick han. Han hade lite pengar kvar av de han fick + att jag sponsrade med lite. Denna sak skulle de ha 100:- för på augustifesten i somras men nu fick Samuel ge 50:-. Sen knallade vi upp till chokladhjulet men där gick farmor på pumpen. Hon sponsrade Samuel med 20:- till en ankfiskning där han vann en blå, knottrig boll. Sen fick Samuel leka i parken ett tag och då gick anki och Kentha och ställde sig vid brasan. Kl. 21 var det dags, Samuel satt uppflugen på ett tåg så han såg bra.         
          

            
Direkt efter brasan var tänd satte ett jättefyrverkeri igång. Det höll på länge och var mycket fint!
Farmor bjöd Samuel på en korv med bröd och sen gick vi mot bilen. Då var vi allihoppa ganska trötta. Kl. 21.40 var vi hemma igen och Samuel somnade direkt.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Låter som en mysig valborg:-)



Kram

2009-05-01 @ 12:08:09
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0