Softboll!

Jag började spela softboll när jag bodde i Helsingborg. Jag spelade många år och tyckte att det var så roligt! Det är en riktig tänkarsport. När jag flyttade till Upplands Väsby la jag det på hyllan eftersom jag satsade allt på innebandyn då. 2 år senare var det dags att flytta igen, denna gång till Norrköping där min stora kärlek fanns. Samtidigt som jag flyttade till UV så flyttade 2 av mina softboll/baseboll kompisar hit till Peking och startade ett softbollslag här. Så då satte jag igång igen. När jag fick Samuel hade jag ett uppehåll 2 år men nu har jag slutat för gott. Det tar för mycket tid med alla bortamatcher och även hemma. Det är ju 2 matcher per tillfälle och en match kan ta allt fran ca 2 timmar till 4 timmar.

Idag var det en sådan match! KFUM Norrköping mötte Örebro och första matchen tog nästan 4 timmar och sen förlorade de i avgörande inningen. Jag satt och tittade på tillsammans med min kompis Caroline och det var så trevligt. Röd som en kräfta är jag men Mattias är värre. De har ju varit på STCC hela dagen och han smörjde inte in sig. Lite bilder från matchen kommer här!

                     
Slagman uppe för att slå           Helena Rosenqvist                      Jenny Wonisch
         
Jenny ska slå                                 Jenny pitchar     

Stilstudie på Jenny Wonisch när hon pitchar!

Det var så kul att få åka upp till F13 och bara slappna av och titta. Oftast är Samuel med och då oroar jag mig att han ska få en boll i huvudet eller så är han rastlös och bara springer omkring och pockar på uppmärksamhet. Eller så har jag bråttom för att vi ska vara någonstan en viss tid. Men idag var jag ensam och hade ingen tid att passa mer än att jag skulle hinna köpa blommor till balkongen och det hann jag. Jag har städat balkongen idag fast badrummet inte är klart. Jag orkade inte vänta så nu har jag suttit ute och pärlat. Vad jag gjort kommer i nästa inlägg! Nu ska jag ta min skitiga unge och gå bort till duschen. Imorgon är det ju en stor dag! Dansuppvisning!

Kommentarer
Postat av: Jenny Wonisch

Helloj, va roligt att du trivdes där uppe!

Det gjorde jag också men hade helst inte spelat 4 timmar och hade helst vunnit matchen haha.

Välkommen igen den 21 maj, då tar vi emot Söder.



Kram på dej, det var jätteroligt att du kom upp!

2009-05-06 @ 22:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0