På plats!

Nya soffan!!! Gud vad bra det är! Jag är så glad! Visserligen är inte badrummet klart men eftersom min familj kommer på torsdag ville vi ha hem soffan. Vi får stänga dörren in till vardagsrummet om dagarna så inte massa skit kommer in dit.


Vill ni se den??
Då får ni det!!

Bordet i framkant tog Jocke med sig!

Ser ni skillnaden?? 2 soffor till priset av en!
  

Så här tomt var det innan när Oscar och Mattias hade tagit den gamla!

Tavlan i bakgrunden har min morfar målat! Han dog för 1½ år sedan men tavlan har jag haft i mitt rum sen jag var liten.

Dagen började med att Oscar kom hit och Mattias och han bar ner den gamla soffan för den ska Oscar och Jossan ha. Sen åkte de hem till dem för att lämna av den och hämta deras gamla för att köra den till returpunkten. Efter det var det dags att hämta vår nya och köra hem den hit. Oscar och Jocke hjälpte till och bar upp och montera den. Tack till er båda för hjälpen!

Samuel var med på resan men någonstans hamnade han hos farmor och farfar i Smedby. Medan jag plockar och dammsuger åkte Mattias, Jocke och Oscar ut ditt för att hämta min plutt!

Men nu ska jag in i vardagsrummet för att bara titta och sen sätta mig i den och njuta. Måste ju hitta vilken pysselhörna jag ska ha! På tal om pyssel så har jag städat hörnan ni ser på den nedersta bilden. Det är tomt där och tur är väl det eftersom soffan är lång!

Jaha...vad tycker ni då??

Kommentarer
Postat av: Jossan

va snygg den var.. Vill Oxså ha. Hahah.. Men nu har vi ju en ny. Tack snälla.. De får blir en divan soffa när vi har nöttit ut eran hahah.. Men de blir riktigt bra hos er.. Soffan va skit snygg...

2009-05-17 @ 16:10:44
URL: http://www.metrobloggen.se/JosefinHurtig
Postat av: Jossan

Joo, visst ska jag tacka.. Aa du.. jag vet faktisk inte hur det blev.. men ja tror att de skulle bli på söndag efter att jag har kommmit hem efter jobbet.. Men de ändrar sig säkert.. OM jag känner Mr knubb... haha.. Du, Jag med skulle ÄLSKA den .. Skit snygg ju ..

2009-05-17 @ 17:07:33
URL: http://www.metrobloggen.se/JosefinHurtig
Postat av: Linnea

JÄTTEsnygg soffa!



Kram

Ps du har smyckebeställning på mailen ds

2009-05-17 @ 20:00:01
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Jenny

Det ser jättefint ut synd bara att man aldrig får se den i verkligheten! Vi har tapetserat idag jag blev jättenöjd (och du vet ju att det inte händer så ofta, hi ,hi)

2009-05-17 @ 20:45:14
Postat av: Caroline

Tjusig! En riktig härlig "krypa upp i till en bra film soffa" Hälsa gubben och lillgubben

2009-05-17 @ 21:13:04
Postat av: Mamma

Vilken mysig soffa! Pax för att ligga i den när vi kommer. Skall jag ta med min "snabba" luftmadrass?

Kram mamma

2009-05-17 @ 22:42:10
Postat av: in shadow

nice soffa....

2009-05-17 @ 23:14:07
Postat av: Liv

Tack för alla era fina ord! Kan meddela att soffan är lika skön som den ser ut!

Mamma: det behöver du inte eftersom vi har en stor + soffan + Samuels säng! Så det räcker faktiskt! Jag ska sova i soffan, du får dela säng med Mattias...han snarkar lika bra som dig! :-))

2009-05-17 @ 23:24:20
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Bloggblad

Snyggt! Ser ut att kunna funka som extrasäng också! Nu ska jag göra mig i ordning för en sväng till V:a Husby...

2009-05-18 @ 09:42:50
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: anna

Snygg soffa o snyggt skägg på Mattias! :-)



Hoppas ni får badrummet klart snart, inte kul att vänta alltför länge på en sån sak.



Ha en skön långhelg (är ni lediga?)! Vi åker ut på landet förstås, min mamma är ju redan här och pappa kommer också. Mysigt!



Kram

Anna

2009-05-19 @ 20:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0