Badpremiär!

Idag har vår lilla familj varit på Mårängen och badat. Gissa om det var kallt? Sk*tkallt vill jag lova men 2 ggr doppade jag mig. Samuel "blötdjuret" låg i mest hela tiden. Han hittade även 2 nya kompisar som han grävde lite med i sanden. De 2 vågade inte doppa sig så när de skulle rädda Samuel i en lek så blev det inte så bra. Men kul hade han och ville inte åka hem när vi skulle.

Nu laddar vi för att åka hem till ett par kompisar. Vi ska vara barnvakt till deras mysiga unge. De ska träffa några kompisar och frågade om vi ville och det var inga problem. Samuel tycker oxå att det ska bli kul för det är ju hans "lillebror". De bodde i vår trapp innan de flyttade vidare och om 2 månader sticker de till Irland. Tråkigt tycker jag men kul för deras skull!

Imorgon är det mors dag och vi ska hem till Mattias färäldrar och jag och Mattias mamma ska bli bjudna på god mat. Inget ovanligt visserligen eftersom det alltid är god mat hos dem. Men imorgon är det ju lite speciellt eftersom det är vår dag. Jag tycker det skulle vara mors dag en gång i månaden!

Vilket väder det är ute! Sommar! I like! Härligt!

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Brrr... fast för några år sedan premiärdoppade jag mig i Östersjön redan i mitten av maj.



Jag blev bjuden på lunch idag av maken - och dottern har ringt, men vi firar inte mors dag, jag tycker att det är så mycket geschäft, att man ska köpa bort sitt dåliga samvete eller nåt... (Så har jag lite dåliga minnen av en svärmor som grät hejdlöst om vi skulle glömma att ringa eller skicka paket eller så på mors- och födelsedagar...)

2009-05-31 @ 17:27:08
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: JonnamedJ

Tack för igår! :) Att komma hem till tolv är ganska lagom ibland, speciellt när det börjar bli drama i sällskapet. ;) Hoppas ni har en mysig mors dag! Vi har bara slappat och ätit glass, och nu ska jag snart bli bjuden på pizzamiddag. Efter tvättstugan... Ingen rast, ingen ro.

2009-05-31 @ 17:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0