Robinson + lite till!

Jag blir så trött... Detta eviga paktande.... Det är ju bara dessa osäkra pojkar som måste hålla på! Jag skulle vilja att Christian från det gula laget åkte ut men alla utom Jarmo fegröstade. Hade tjejerna, Jarmo och Ranjit slagit sina kloka huvuden ihop så hade de ju plockat Christian direkt. Det var ju han som hade mest att förlora så då var han ju tvungen att ordna pakt. Han trodde ju även att de skulle vinna lätt över blåa laget och det var ju kul att det inte blev så. LångErik fick ju verkligen revanch för sin tabbe i den första tävlingen när han krossade allt motstånd i den viktigaste tävlingen. Näe... detta kan nog bli väldigt intressant, faktiskt!

Idag var vi på PapaGrappa och käkade pizza med ett helt gäng av Mattias kompisar. Vi träffades kl. 17 och hade väldigt trevligt. Jag gillar Mattias kompisar, de har verkligen fått mig att känna mig som en i gänget och så har det varit från början. Jag har ju känt dem länge nu och lika länge till och lite till hoppas jag. Första gången jag träffade Mattias kompisar så sa en av dem till mig " Var det dig Mattias satte på i Göteborg?" Då blev jag lite tveksam till om detta verkligen var något för mig. Det roliga var ju att Mattias var i Göteborg med sina kompisar och jag var där med mamma och mina syskon samma dagar och då bestämde vi att vi skulle säga hej till varandra på Liseberg. Vi träffades och pratade i 10 minuter och sen gick vi på varsitt håll igen. Vi hade bara träffats i Stockholm en gång då, så Lisebergsträffen var andra gången bara. Och helgen jag var i Norrköping och träffade Mattias kompisar för första gången var 3:e gången jag träffade Mattias. Så lite chockartad start måste jag säga!

Vi började chatta med varandra på internet på våren -97 någongång. Vi hade väldigt trevliga samtal och öppnade oss mycket för varandra. Mattias skrev oxå världens längsta mail till mig med dikter i osv.. Han är en väldigt romantisk och känslig kille i grund och botten. Jag åkte upp och hälsade på en kompis i Upplands Väsby på sommaren och när jag var där så följde Mattias med sina föräldrar till Stockholm över dagen. Vi bestämde att vi skulle träffas på centralen en viss tid. Han berättade för mig vad han skulle ha på sig (världens fulaste shorts var det och vita tubsockor och sandaler) och vart han skulle stå. Och på den vägen är det..........

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag får gratulera så jättemycket! Var du inte alls beredd? 11½ år är rätt lång tid. Vi gifte oss efter 5 - fast då hade vi inte bott ihop, utan pluggat på olika orter. Och nu har vi varit gifta i 34... låter så himla länge.



2009-03-28 @ 23:49:17
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Eva Magnusson

Hej hjärtat!

I dag har jag varit ute på min första picknick detta året, iförd bikini. Brunt fläsk är snyggare än vitt, inte sant? Jag kommer ihåg när vi var på Liseberg och du smet ifrån för å träffa en kille! Och den killen hette Mattias, men fick jag, din mor och din mormor träffa honom? Nänä, inte då inte, men vi har ju träffats senare.

Kram på er alla tre, nu skall jag ut och äta söndagsmiddag på restaurant/mamma

2009-03-29 @ 19:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0