Rena chocken!

Igår såg Samuel och jag andra chansen och den var ju inge vidare, fel låtar gick vidare! Mattias var med sina barndomskompisar och bastade. När jag gick och la mig hade han inte kommit hem än. Jag vaknade imorse av att Mattias gick upp och Samuel (som sitter och tittar på tv) utbrister: Vad har du gjort? Har du rakat huvudet? Åh... nej tänker jag! Jag vill inte att han skulle göra det för jag (bara jag) tycker inte att han passar i rakat. Men nu är det gjort och det är inget jag kan göra något åt nu. Men döm själva:

Nej, usch som det ser ut men det växer ju ut igen! han sparade iaf ca 300;- på att fixa det själv.

Idag var vi och tittade på en soffa! Vi var runt i 4 affärer efter Samuels streetdance. Samuel hade min telefon och lyssnade på melodifestivallåtar och Mattias och jag gick och strossade. Vi hittade 2 som vi väljer mellan men vi tror att vi vet vilken vi vill ha men vi ska inte ta något förhastat beslut.
Sit Down
Detta är en av de 2 men det blir nog den andra och den hittar jag ingen bild på. Tyget ska vara brunt (mörkare än den på bilden) och ryggstödet består av stora fluffiga kuddar. Den andra soffan är oxå en divansoffa! Jag och Mattias har inte köpt en ny soffa på alla år vi bott ihop (10 år i augusti) och det är verkligen på tiden. Vi får se när vi slår till och köper den, kanske på lördag om inte jag åker dit tidigare i veckan och fixar det själv.

Om 5 minuter börjar "wipe out" på 5:an och det har samuel sett framemot länge nu så hela familjen ska bänka sig framför tv:n och titta. Det är kändisar och vanliga som ska göra alla dess omöjliga uppdrag, springa på stora bollar och meningen är att de ska trilla ner i lera och vatten. Kolla själva så förstår ni nog mer! Ha det så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Eva Magnusson

Hjälp!!

2009-03-08 @ 22:05:04
Postat av: Anonym

Det är nästan vår soffa på bilden. Vi har en soffa från mio som heter Monza, vi har det gråa tyget som är på bilden. Hade eg velat ha en mörk brun eller grå/svart men priset på vår soffa var att man då skulle ta den i den utförandet den var i butiken, och som fattiga studenter har man ju inte råd att vara kräsen. Men nu när pappa har gått och köpt sig en tapetserarverkstad (eller hur det stavas) så får han gärna klä om den, Skorpan bet söder en svart penna i soffan för ngn månad sen så det finns en stor lite mörkare fläck på den. Ha det så bra... massor av krmar till er alla

2009-03-08 @ 23:24:36
Postat av: Bloggblad

Hm... ibland har jag också lust att pröva...

2009-03-09 @ 18:14:09
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Bloggblad

Sofftips: Ta den som är skönast armstöd att sova middag på... Vår förra hade liksom sluttande armstöd, så det var inte skönt att ligga i den soffan.

2009-03-09 @ 18:15:29
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0