Hawaiifest!

Vilket jobb Caroline och Anneli lagt ner! Det var en så genomarbetad kväll men mycket upptåg. Janne och Rogga som var födelsedagsbarnen tyckte nog att det var en lyckad kväll. De visste inte vad det skulle vara för tema förrän ca 2 timmar innan den riktiga festen började.
Men från början: Kl 17.00 skulle jag och Mattias vara på en adress nära Fiskebyvägen. Mer visste inte vi! När vi kom dit var där redan 6 personer där. Fler skulle vi inte vara tydligen. Exakt kl 17 fick vi öppna en låda och i den fanns ett kuvert som det stod instruktioner på. I lådan fanns
1. Sallad som vi skulle skära till och lägga i påsar.
2. En mall där vi skulle skriva ner 3 tipspromenadfrågor om Janne och Rogga. Jag kom på en: Hur många blåmärken hade Janne efter sin svensexa? 1. ca 50, X. ca 100, 2. ca 70. Vad tror ni?
3. 2 tavlor där vi skulle rita Janne och Rogga som vi såg dem.
4. Sista uppgiften var att vi skulle hitta på en sång/dans/komedinummer som fick vara max 2 minuter. Vi kom på att en i vårt lag skulle göra en kullerbytta efter att vi stått tysta en stund. Inte det roligaste men vad gör man? Jag försökte hitta på en sång men det var inte många i mitt lag som ville sjunga så det blev inget.
I lådan låg också en STOR flaska cider och en påse salta pinnar.

Vi fick ett telefonsamtal att kl 18.15 skulle vi gå ut till vägen för vidare transport. Så det gjorde vi och en buss kom och där var Janne och Rogga som lekte reseledare. Vi klev på och hämtade upp de sista grupperna och till slut hamnade vi på F13 området. Där hade Caroline och Anneli dekorerat och fixat så det var verkligen hawaiilikt.
 
Här har ni födelsedags barnen! 40 bast har de fyllt!

När vi kom in i lokalen fick vi en hawaiiansk välkomstdrink! Sen fick vi sätta oss och vi skulle då sitta i våra grupper. Då vankades det mat, Köttgryta, couscous, fetaost, oliver, foccacia och vår egen skurna sallad. MUMSIGT!
   

Under tiden vi åt så fick Janne och Rogga små gröna lappar av sina fruar. Det var saker som de skulle läsa upp och berätta små anekdoter från deras kompistid ihop. De läste även upp tipspromenadfrågorna som vi skulle svara på. Det var en del rätt svåra men roliga frågor. Sen blev det kaffe, avéc (avéc betyder till) och tårta. Nu fick grupperna gå upp och redovisa sina små nummer som vi hade förberett tidigare. De flesta grupperna hade verkligen utnyttjat tiden väl för de hade mycket bra nummer. En grupp hade gjort om pippisången, en grupp hade tagit med trumpeter och spela till osv...

Efter det sjöng Roggas döttrar en sång till sina föräldrar, de var kanonduktiga. Janne och Rogga spelade och sjöng en sång till sina fruar som hade planerat allt detta i hemlighet. Caroline skrattade så hon tjöt samtidigt som hon vart rörd.

Jag får inte glömma presentutdelningen! Rogga fick en käpp och ett nätlinne utav några av sina kompisar och Janne fick en gubbkeps och en matchande halsduk av sin mamma och pappa. Från oss alla kompisar fick de pengar som en kompis till dem har samlat in. Janne och Rogga ska nämligen åka till Skottland i sommar och önskade sig ett bidrag till den resan. Givetvis fick de oxå varsin kilt och som traditionerna bör fick de strippa för att få ta på sig den (tydligen ska man vara naken under enligt någon som var på festen).
   

Nu när det var avklarat skrek Rogga att det var dans och det blev det! Senare under kvällen så rättade vi frågorna men det gick inte så bra för vår grupp. Vi lämnade oxå över våra tavlor som vi gjort. Mattias och jag hade ju gett dem varsin engångskamera som gick runt rätt bra + att Janne fick en gratis framkallning så vi får se de vackra bilderna. Jag hade ju även suttit och knåpat ihop ståltrådsblommor som vi gav Janne.
 
Nu kommer en bildkavalkad från resten av kvällen!
 
Caroline och Janne !
                  
   
   

Kl. 2 blev jag och Mattias hämtade utav Matti (tack kompis) som körde oss hem. Det var verkligen dags att åka hem då för jag var så trött. Och idag är det match mot Åby! Om exakt en timme är det samling så nu måste jag äta frukost. Men jag ville skriva detta inlägg nu direkt eftersom jag inte kommer hem förrän ikväll kanske. Vi blir nog bjudna på mat i Smedby idag. Nu längtar jag efter min plutt! Vilket pusskalas det ska bli i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Eva Magnusson

Oj vilken fest!! Förstår att ni hade jättekul! Vad fina ni var i era festkläder, får mig att längta till sommaren. Hoppas matchen går bra, jag håller tummarna.



Själv har jag avslutat årets godmansredovisningar och varit och lämnat dem i kommunhusets brevlåda, skönt! Sen var jag på Burlövs center och handlade lite nya kläder och nu har jag tvättstugan. Så rolig var min helg, nåja, jag har dammsugit också. Pussa pojkarna från mig. Kram mamma.

2009-03-01 @ 18:33:45
Postat av: Bloggblad

Det var en rejäl fest! Kul att få vara med lite på ett hörn efteråt. Väldigt snygg outfit du hade! Hoppas du har den på dig i skolan i morgon!

2009-03-01 @ 21:36:40
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Liv

Det skulle nog vara en höjdare men jag hoppar det! Ses imorgon!

2009-03-01 @ 21:37:55
Postat av: Linnea

Verkar ha varit en lyckad fest, kul med Hawaiitema och så fina ni var!



Min annorlunda fråga var om du möjligtvis skulle kunna göra en ängel utan vingar. Skulle så gärna vilja ge mitt "huvudboendestöd" en ängel utan vingar, för det är just vad hon är. Givetvis betalar jag vad det kostar.



Kram Linnea

2009-03-02 @ 16:07:43
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Liv

Det kan jag absolut fixa! Vad ska det vara för färg?

Maila mig på [email protected]

2009-03-02 @ 17:40:09
Postat av: Janne Banan

Kul att ni fotade mycket. Kan man få bilderna mailade?

40-åringen.

2009-03-02 @ 21:02:56
Postat av: Liv

Absolut! Maila din adress till mig så ska jag fixa det! [email protected]

2009-03-02 @ 21:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0