Attans oxå!

På måndag kommer NCC hit och ska göra iordning vårt badrum. Mattan har rest sig och det rinner vatten efter varje dusch. Det luktar fuktigt jättelänge efter att någon har duschat. Inget bra! Så det är väl bra att de tar tag i det men det kan ta upp till en månad! En månad utan dusch eller bad möjligheter och utan tvättmaskin! Vi måste börja med att gå bort till den gemensamma tvättstugan och jag gillar inte den. Det går inte att låsa om sin tvätt utan det står 12 maskiner på rad och på andra sidan står det 6 torktumlare. Sen bokar du 2 maskiner per pass men som sagt vem som helst kan titta in i min torktumlare och det har hänt. Mattias har blivit av med ett par röda adidasbyxor och Samuel blev av med ett par beige manchesterbyxor som var dötuffa. Jag har oxå sett när en kvinna rotade runt i min torktumlare när jag kom dit och säger (när hon ser mig) "oj, är detta din? Då har jag den som är brevid, vi har liknande tvätt i." Hon gick in i mangelrummet och då öppnade jag hennes tumlare och där låg 2 kuddar och jag hade handdukar, underkläder och några tröjor i min. Liknande? Vart då, undrar jag? När jag konfronterade henne blev hon skitarg och hotade mig med stryk.

Om jag ska duscha måste jag oxå gå bort till tvättstugan och där har de som ett duschrum. Hur kul är det? Det är ju inte sommar ute precis, jag måste ju klä på mig varma kläder och det blir bara massa bök. Men men om vi har mögel i badrummet måste ju det bort och det är bra att de tar tag i det, hyresbostäder. Men i en månad blir det stök och det börjar på måndag!

Nu ska jag bygga lego med plutten! Idag ska det bli tuffa bilar! Ha det!
   

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jobbigt att vara utan duch och tvätt i lägenheten när man är van vid det. Ni får gå till badet, kan tänka mig att det är skönare miljö än tvättsugans duschrum.

Jag har turen som har tvättstugan ute på gården och bara vi som bor på denna gården har nyckel till den, till och med så att jag inte låser under min tvättid.



KRAM

2009-03-24 @ 18:59:25
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Eva Magnusson

I vissa områden på vår jord så råder det torka under ett till flera år, dom löser det på något sätt, du har ett i-landsproblem min älskade dotter. Avundas dig inte men upplevde ungefär samma sak när jag bodde i Ystad, vi överlevde, resultatet blev fint!

2009-03-25 @ 23:19:09
Postat av: Joanna - Tonårsliv

sv: jag försöker att inte ta åt mig, men det är svårt att inte göra det. försöker påminna mig själv att de inte känner mig, men det gör ont i mig att de flesta verkar tro att jag ljuger och söker uppmärksamhet.



men jag försöker vara stark.

2009-03-25 @ 23:50:59
URL: http://jooannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0