Städdag!

Idag slutade jag tidigt och jag hade bestämt mig för att åka direkt hem för att städa. Jag hämtade Samuel och berättade för honom att vi skulle städa och den idén var inte den roligaste enligt honom. Han ställde upp på den iaf och så satte vi oss att göra en lista på vad vi skulle göra. Vi strök efterhand och det gick bra men i slutet blev Samuel trött så jag har hjälpt till lite på hans rum. Men nu är vi klara och kl. är bara 16.00. Hela helgen fri från städning, gud vad skönt! Visst fick plutten fint på rummet? Och som alltid satte han igång att leka direkt!


Idag var det avslutning på mitt jobb! Vi var vid församlingshemmet och rektorn, kontaktpolitikern och prästen pratade och barnen sjöng. Det var riktigt fint och somrigt, tyvärr var inte vädret så värst bra men uppehåll iaf. Eftersom jag inte har haft en klasstillhörighet i år utan varit i 3 olika klasser så trodde inte jag att jag skulle få en blomma men det fick jag. Jag blev så glad för den där blomman betyder ganska mycket. Jag känner mig uppskattad och omtyckt utav barnen och föräldrarna. Och vilken blomma sen, värsta största som passar perfekt på min balkong.


Detta stod på kortet och det känns skönt att min hjälp har varit toppen!
Tack alla barn och föräldrar i 2-3 Sunny. Jag kommer sakna er!

I söndags var det fotbollsmatcher för sonen. Hans första och nu även sista iaf på ett tag. Första matchen stod han i mål och den vann hans lag med 3-2.
    
I de andra 2 spelade han ute och det var inte så kul men han spelade iaf! Vattenpauserna var bäst tror jag han tyckte! Men dans ska vi satsa på då han dansade en del på planen!
    
Imorgon är det Samuels första skolavslutning!

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0