Sommar!

 
Här är vårt smultronställe!

Mårängens bad och camping utanför Skärblacka. Hit åker vi gärna när vi är lediga och solen skiner. Det är så barnvänligt som ett bad kan vara, lång grunt och en bra sandstrand. Det finns även en kiosk som säljer glass och sen finns det omklädningsrum med toaletter. Samuel älskar Mårängen och vill gärna att vi skulle campa där men det vill inte Mattias och jag. Det tar ju bara ca 20 minuter att åka dit och då sparar jag hellre de pengarna och campar på Lysingsbadet i Västervik istället.

Ett annat bra bad som vi åker till ibland är Sörsjön. Där är det oxå lång grunt men lite mindre sandstrand. Glasskiosk och toaletter finns. Nackdelen med Sörsjön är att det är mindre än Mårängen och det är fullt på gräsmattan om man inte är där tidigt. Mårängen är så stort och det finns klippor att dyka ifrån och även en strand till.

Nu är jag röd som en kräfta på mina armar och axlar och ska i detta NU gå och smörja in dem med "after sun". Jag hoppas ni har haft 3 fina dagar i detta kanonväder. Det börjar lukta sommar banne mig!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Låter verkligen härligt.

After-sun är bra när man bränt sig.



Kul att höra din röst igår:-)

KRAM

2009-06-01 @ 19:48:43
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Micke

Kolla in veckans flashback. En gammal rockklassiker varje måndag. Idag går vi tillbax till rockens tidiga år.

2009-06-01 @ 23:45:19
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: anna

Hej Liv!



Nu har jag läst ikapp din blogg igen, alltid lika trevligt att se vad ni har för er. Vi har också haft badpremiär under helgen, badade varje dag fredag-måndag! Först vid badplatsen nära vårt torp (Småängen, sjön Lien) och igår cyklade jag och G hem från torpet till stan så då badade vi i Finspång. Det hemska var att när vi kom hem på kvällen såg vi på nyheterna att en 13-årig pojke hade DRUNKNAT precis vid bryggan där vi var och badade och åt picnic. :-(



Visst var det kul med Vårruset, trots vädret? Jag missade dig men det var ju så mycket folk så jag missade ungefär hälften av alla som jag VISSTE skulle vara med också! Jag tyckte det var kul att äntligen få en chans att testa om all löpträning har gett något resultat - och det hade den - 27 minuter! Nästa år ska jag under 25 minuter... :-)



Sonen sålde såna där guldfärgade skosnören åt BRIS för han är ju med i Tjalve som var arrangör. Han sålde slut på en hel ring med skosnören så han fick en keps och två klistermärken. Kul! Båda barnen tyckte det var roligt med all provsmakning och alla grejer man kunde vinna/få.



Ha det bra i regn o rusk. Sommaren kommer tillbaka!



A



2009-06-02 @ 15:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0