Midsommar!

Nu äntligen kommer midsommarbilderna! Ursäkta att det tagit tid men jag har inte varit hemma! Men nu kommer det bilder med råge....

Ann-Sofie (pappas sambo) har köpt spikmatta och Samuel vågade ligga på den iaf i 5 sekunder.
   
Pappas och Ann-Sofies vardagsrum och "lite" av ägorna!
Ägorna består av stora gröna ytor, skog och en fårhage med 5 får i. De har en jättestor tomt som Samuel bara älskade, han var ute mest hela tiden. Även när det regnade!
 
Samuels bästis, Skorpan! Detta är Yonnas och Lisas minsta hund, de har en till som heter Daisy men hon var inte lika rolig tyckte Samuel eftersom Skorpan var vildare (valp).

Samuels andra 2 kompisar, min lillasyster Yonna och hans kusin Nichole.
 
Vi hade fint väder oxå!
Här klär vi midsommarstången som pappa byggt.

Ann-Sofie och pappa!

Samuel som midsommarpojke.
Vilken sötis han är!

Här är Yonnas och Lisas goda midsommartårta!
Det är sockerkaks- och marängbotten och samma ovanpå med jordgubbar och grädde emellan.
Den var så god och det var strykande åtgång på den.

Min blivande man!
Vilken sötis va?
   
Mina 2 småsyskon som inte är så små längre.
Bebisen är Ann-Sofies första barnbarn Kian.

Avslutar med en bild på min jordgubbspojke!
Absoluta favoriten på hela midsommar är jordgubbarna!

Pappa och Ann-Sofie hade snickrat ihop ett program som vi skulle följa under dagen.
10.30 incheckning (Vissa var redan där men de andra kom då)
11.00 brunch (goda, goda mackor)
11.30-14.00 plocka blommor
14.00-14.30 klä midsommarstången
14.30-15.00 Kaffe och tårta
15.00-15.30 dansa kring stången
15.30-16.30 femkamp (Mattias, Yonna och jag arrangerade denna)
18.00- Sill och potatis
22.00 Nattamat
Senast 03.30 tyst

Kan bara säga att 00.00 var det tyst! Alla var precis slut efter en lång dag!

Detta var midsommar i stora drag!
Fler bilder kommer kanske när Ann-Sofies son har lagt ut dem på sin hemsida (eller en sidaanvisning dit).

Hoppas ni njöt av mina bilder!

Vi ses!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Kära Liv!

Jag är ju mamma till tre av barnen som var med på festen, dig, Kim och Yonna. Dessutom är jag mormor till Samuel och lite mormorsaktig till Daisy och Skorpan. Sen är jag ju svärmorsaktig till Mattias, och Lisa också. Så då kan jag bara känna glädje över att ni fick en härlig, trevlig och familjär Midsommar tillsammans.



Jag fick också en familjesammankomst, fast på ett annat plan, mer nostalgi skulle jag tro.



Kram mamma

2009-06-24 @ 01:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0